Leegloop tv-abonnees KPN en Ziggo dreigt
KPN en Ziggo moeten in de komende jaren hun beste beentje voor gaan zetten willen ze bijna tien procent van de huidige tv-kijkers aan boord houden. Dat blijkt uit een uitgebreide rondvraag.
30 maart 2019
comments 12

Foto ANP
Onderzoekers van Telecompaper concluderen dat zo'n negen procent van de huishoudens binnen twee jaar wel eens letterlijk de stekker uit hun tv-abonnement kan gaan trekken. Dat raakt in dat geval vooral de twee grootste spelers op de tv-markt, KPN en Ziggo. Vier procent van de huishoudens wil volgens het onderzoek nog dit jaar het tv-abonnement opzeggen. Het zogenaamde 'cord-cutting' wordt desondanks door veel gebruikers nog wel uit- of afgesteld omdat men toch graag snel internet en live-televisie via streaming wil kunnen gebruiken. Het zijn dan ook precies die diensten waar spelers als KPN en Ziggo in de toekomst meer op gaan inzetten.
Cord CuttingZiggoKPNLive TV