Netflix bij steeds meer kijkers op zwart

Bij een toenemend aantal Netflixkijkers blijft het beeld
zwart met een foutmelding omdat ze proberen in te loggen op een manier die Netflix als onwenselijk
beschouwt.
Het regent sinds afgelopen weekeinde storingsmeldingen van Netflix-gebruikers. Vooral van gebruikers die via een VPN server willen kijken, maar ook van gebruikers met 'legale' verbindingen. Ook sommige kijkers met Smart TV’s ervaren problemen wanneer ze proberen in te loggen via het Ziggo-kabelnet. Netflix is in ieder geval effectief overgegaan tot het blokkeren
van een flink aantal VPN-diensten. Zo werden Internet Access, StrongVPN en
ExpressVPN intussen aan de zwarte lijst toegevoegd. Netflix probeert het kijken naar het aanbod vanuit een ander land dan
waar de abonnee woont in te perken, maar belooft wel het aanbod
internationaal meer gelijk te gaan trekken. Wie probeert in te loggen via een illegale weg krijgt de melding 'uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy
gebruikt. Schakel deze services uit en probeer het opnieuw.' Storingsmeldingen komen opvallend genoeg ook van Ziggo-gebruikers die via hun smart-tv willen kijken en ook geen toegang krijgen. Vaak verhelpt een herstart van alle apparatuur en/of opnieuw inloggen de problemen.