Netflix blijft groeien in Nederland
Omdat in Nederland een deel van de verkochte abonnementen door de abonnees met familie, vrienden of kennis wordt gedeeld, komt het huiskamerbereik van Netflix veel hoger uit. Hierdoor kan gesteld worden dat in het merendeel van de Nederlandse huishoudens toegang is tot de films, series en documentaires van de online streamingdienst.
Netflix blijft populair
Netflix heeft gisteren de financiële cijfers over het derde kwartaal gepubliceerd. Het bedrijf zag de omzet met 31 procent tot bijna 5 miljard euro stijgen. Daar staat wel tegenover dat de streamingdienst meer geld aan het inkopen van content uitgaf. Tevens blijkt dat de rek in de abonneegroei in Amerika (+517.000) er een beetje uit is. Maar buiten Amerika is aanwas van nieuwe klanten met 6,255 miljoen nog steeds aanzienlijk. Voor Nederland maakt Netflix geen exacte abonneecijfers bekend. Marktonderzoeker Telecompaper schat op basis van eigen onderzoek dat Netflix eind september 3,17 miljoen abonnees had. Dit komt overeen met een groei van vier procent. De abonneegroei in het tweede kwartaal was met een procent minder groot.