Netflix blijft series en films aanbieden zonder reclame
Netflix blijft reclamevrij. Dit heeft CEO Reed Hastings bij de onderbouwing van de financiële resultaten van zijn bedrijf over het vierde kwartaal van 2019 verklaard. Volgens Hastings heeft Netflix een heel ander DNA dan Google, Facebook en Amazon. "Deze bedrijven zijn heel erg goed in online reclame, omdat ze veel data uit verschillende bronnen met elkaar kunnen combineren", aldus de CEO van Netflix. Als Netflix zich in dit speelveld wil mengen dan moet het miljarden euro’s investeren. Daarna moet het de investering terugverdienen om vijf tot tien miljard euro bij anderen af te snoepen.
Netflix zet in op content
Netflix blijft het net als nu over een andere boeg gooien. Dit betekent dat de streamingdienst de focus handhaaft op het aanbieden van aansprekende titels films en series. Daarnaast is gebruikersvriendelijkheid een belangrijke speerpunt.
Streamingoorlog
Netflix moet wel meer in content investeren om de strijd om de abonnee met grote nieuwe spelers op de streamingmarkt als Disney+, Apple TV+, HBO Max (WarnerMedia) en Peacock (NBCUniversal) aan te kunnen gaan. Netflix heeft om meer films en series in eigen beheer te kunnen laten maken alsmede om uitzendrechten van series bij andere film- en mediabedrijven te kunnen kopen miljarden euro’s moeten lenen. Dit kan alleen terugverdiend worden als het aantal abonnees stijgt of door prijsverhoging van abonnementen.