Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Netflix blijft series en films aanbieden zonder reclame

    Netflix-abonnees hoeven niet bang te zijn dat zij bij het bekijken van hun favoriete film, serie of documentaire plotseling reclame voorgeschoteld krijgen.
    Jarco Kriek
    24 januari 2020
    comments 0
    Netflix Dolemite Is My Name
    Foto ProShots

    Netflix blijft reclamevrij. Dit heeft CEO Reed Hastings bij de onderbouwing van de financiële resultaten van zijn bedrijf over het vierde kwartaal van 2019 verklaard. Volgens Hastings heeft Netflix een heel ander DNA dan Google, Facebook en Amazon. "Deze bedrijven zijn heel erg goed in online reclame, omdat ze veel data uit verschillende bronnen met elkaar kunnen combineren", aldus de CEO van Netflix. Als Netflix zich in dit speelveld wil mengen dan moet het miljarden euro’s investeren. Daarna moet het de investering terugverdienen om vijf tot tien miljard euro bij anderen af te snoepen.

     

    Netflix zet in op content

    Netflix blijft het net als nu over een andere boeg gooien. Dit betekent dat de streamingdienst de focus handhaaft op het aanbieden van aansprekende titels films en series. Daarnaast is gebruikersvriendelijkheid een belangrijke speerpunt.

     

    Streamingoorlog

    Netflix moet wel meer in content investeren om de strijd om de abonnee met grote nieuwe spelers op de streamingmarkt als Disney+, Apple TV+, HBO Max (WarnerMedia) en Peacock (NBCUniversal) aan te kunnen gaan. Netflix heeft om meer films en series in eigen beheer te kunnen laten maken alsmede om uitzendrechten van series bij andere film- en mediabedrijven te kunnen kopen miljarden euro’s moeten lenen. Dit kan alleen terugverdiend worden als het aantal abonnees stijgt of door prijsverhoging van abonnementen.

    NetflixOTTonlinestreamenstreamingstreamingdienstfilmsseriescontentcontentaanbodreclamestreamingoorlogconcurrentieconcurrentiestrijd

    Reacties