Netflix brengt goedkoper abonnement op de markt
Netflix zit in de hoek waar de klappen kunnen gaan vallen. De streamingdienst is met grote voorsprong de mondiale marktleider maar voelt in toenemende mate de druk van andere streamingdiensten, zoals Disney+ en HBO Max. Het voordeel van deze streamingdiensten is dat de eigenaren zelf filmbedrijven, productiebedrijven en tv-zenders in eigendom hebben. Hun content wordt exclusief gebruikt voor de eigen streamingdiensten. Hierdoor hoeven ze geen dure content in te kopen; iets wat Netflix wel moet doen. De abonnementsprijs van Netflix ligt hierdoor fors hoger dan die van Disney+ en HBO Max.
Goedkoper
Om de concurrentiestrijd niet op financieel vlak te verliezen, gaat Netflix nu een goedkoper abonnement aanbieden. Dit doet het bedrijf in samenwerking met Microsoft. Daarnaast biedt Microsoft bedrijven ook een advertentieplatform aan. Beide bedrijven bevestigen de samenwerking, maar willen hier vooralsnog geen details over loslaten.
Abonnementen
De huidige manier van kijken van content zonder reclame blijft bij Netflix gewoon bestaan. De huidige abonnees krijgen dus de optie om te downgraden naar een goedkoper abonnement met reclame. Dit verlaagt de gemiddelde maandelijkse besteding (ARPU) van Netflix, maar het bedrijf hoop hiermee het abonneeverlies een halt toe te roepen en zelfs om te buigen naar abonneewinst.