1. Nieuws

    Netflix geeft drie miljard aan content uit

    Netflix heeft in 2014 ruim drie miljard dollar – omgerekend 2,4 miljard euro – aan content uitgegeven. De videodienst moest dit doen om de strijd met andere aanbieders aan te gaan.
    Jarco Kriek
    11 december 2014
    comments 3
    Netflix geeft drie miljard aan content uit

    Netflix heeft in 2014 ruim drie miljard dollar – omgerekend 2,4 miljard euro – aan content uitgegeven. De videodienst moest dit doen om de strijd met andere aanbieders aan te gaan.


    De afgelopen jaren was Netflix op de Amerikaanse thuismarkt vrijwel de enige streaming-videodienst. De tijden veranderen echter. Vooral de komende concurrentie van HBO wordt gevreesd. Net als Netflix heeft HBO exclusief eigen content met series als Game of Thrones. Daarnaast wil HBO het Amerikanen makkelijker maken om van de streamingdienst HBO GO gebruik te maken. Nu wordt HBO GO alleen bij het afnemen van het lineair abonnement bij een tv-aanbieder aangeboden. In 2015 gaat HBO zelfstandig een online-abonnement op HBO GO verkopen. Hierdoor wordt de concurrentie voor Netflix plots veel groter. Naast HBO vreest Netflix ook de concurrentie van de videodiensten van onder meer CBS, Sony en Amazon.

    Europese Netflix-klanten profiteren

    In Amerika heeft Netflix ongeveer 37 miljoen betalende klanten. Het Amerikaanse bedrijf heeft meer dan drie miljard dollar in de productie van eigen series en het kopen van uitzendrechten van films en series gestoken. Netflix beschikt met House of Cards en Orange Is The New Black over goed bekeken exclusieve eigen series. Aan dat rijtje wordt vanaf 12 december de nieuwe serie Marco Polo toegevoegd. Marco Polo is het antwoord van Netflix op Game of Thrones van HBO. De strijd tussen de Amerikaanse videodiensten is voordelig voor Nederlandse Netflix-klanten. De eigen exclusieve Netflix-series komen wereldwijd op hetzelfde moment beschikbaar. Daarnaast wordt steeds vaker bij nieuwe rechtenovereenkomsten van films en series ook de uitzendrechten voor Europa zekergesteld.

    Netflixonbeperkt kijkenall you can watchstreamingvideodienststreamingdienstHBOHBO GOSonyCBSAmazonuitzendrechtenrechtenovereenkomstGame of ThronesHouse of CardsOrange Is The New BlackMarco Polofilmsseries

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 02:50 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)