1. Nieuws

    Netflix in één van de vijf Nederlandse huishoudens

    Netflix blijft onverminderd populair. Uit onderzoek blijkt dat bijna één op vijf huishoudens in Nederland een abonnement bij de Amerikaanse videodienst afneemt.
    Jarco Kriek
    5 oktober 2015
    comments 7
    Netflix in één van de vijf Nederlandse huishoudens
    Foto: ANP

    Netflix blijft onverminderd populair. Uit onderzoek blijkt dat bijna één op vijf huishoudens in Nederland een abonnement bij de Amerikaanse videodienst afneemt.


    Marktonderzoeker Multiscope deed voor de Smart Electronics Monitor onderzoek onder 6500 Nederlanders. Hieruit blijkt dat Netflix 1,3 miljoen abonnees in Nederland heeft. Dat komt overeen met 17 procent van alle Nederlanders huishoudens. Het aantal huishoudens dat van Netflix gebruikmaakt, ligt nog hoger omdat afhankelijk van het abonnement tot vier apparaten gelijktijdig gebruikt kunnen worden. Een deel van de Netflix-abonnees deelt het abonnement met familie, vrienden, kennissen en buren. Netflix wordt door abonnees intensief gebruikt. Negen van de tien ondervraagden gaf aan dat men minimaal 10,5 uur per week via Netflix naar films en series kijkt.

    Popcorn Time ook populair

    Uit het onderzoek blijkt dat de illegale videodienst Popcorn Time ook de interesse van veel Nederlanders heeft. In acht procent van de Nederlandse huishoudens – ruim zeshonderdduizend mensen – wordt Popcorn Time gebruikt. Nog eens dertig procent van de ondervraagden zegt Popcorn Time te kennen en is geïnteresseerd in de mogelijkheden. Dat men Popcorn Time nog niet actief gebruikt, komt door de angst voor virussen en het illegale karakter van deze videodienst.

    NetflixPopcorn TimeprijsverhogingHDSDUltra HDUHDUHDTV4KSmart TVSmartTVinternettelevisieinternettelevisiesspelconsolespelconsolesupdateappappsbeveiliginghttpsVideolandVideoland UnlimitedNLzietcontentvideocontentover the topOTTuitgesteld kijkenvideo on demandTelecompaperlineairlineaire tvtelevisiesmartphonetablet

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.