1. Nieuws

    Netflix succesvol en winstgevend in Nederland

    Het aantal klanten bij Netflix blijft stijgen. In 2014 boekte de videodienst een groei van dertien miljoen klanten. Wereldwijd heeft Netflix 57,4 miljoen betalende klanten.
    Jarco Kriek
    21 januari 2015
    comments 4
    Netflix succesvol en winstgevend in Nederland

    Het aantal klanten bij Netflix blijft stijgen. In 2014 boekte de videodienst een groei van dertien miljoen klanten. Wereldwijd heeft Netflix 57,4 miljoen betalende klanten.


    De groei wordt mede veroorzaakt door een aantal nieuwe landen waarin Netflix beschikbaar is. Netflix geeft nog steeds geen klanteninformatie per land en definieert de klanten in twee delen: Amerika en buiten Amerika. Het aantal klanten in Nederland wordt door analisten en onderzoekers tussen de zevenhonderdduizend en een miljoen geschat. Netflix boekte in het vierde kwartaal 2014 een groei van 4,3 miljoen klanten, waarvan 2,4 miljoen buiten Amerika. De Amerikaanse videodienst verwacht dat in het eerste kwartaal van 2015 het aantal leden naar 61,4 miljoen stijgt. Dat schrijft Netflix toe aan de groei van gebruik van internettelevisie en het feit dat het bedrijf zich hierbij in de voorhoede begeeft.

    Netflix in Nederland nu al winstgevend

    Na iets meer dan twee jaar lijkt Netflix in Nederland al winstgevend te zijn. Nederland zat in de eerste groep van Europese landen waarin Netflix beschikbaar kwam. In de jaarcijfers stelt Netflix dat de videodienst in deze landen winstgevend is. In Europese landen – zoals België, Duitsland en Frankrijk – waarin de videodienst onlangs begonnen is, wordt nog geen winst gemaakt.

    NetflixBeeld en GeluidHilversumlineairlineaire tvtelevisiemediaconsumptieMarseilleFrankrijkNederlandLuxemburgBelgiëprijsverhogingVideoland UnlimitedRTL NederlandSpotifyUltra HDHouse of CardsUHDTVUHDUltra HD-televisietelevisieinternetstreaming4KHEVCH.265compressiecompressietechniekall you can watch

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)