Netflix verhoogt abonnementsprijs fors

Netflix gaat in Amerika de abonnementsprijs voor bestaande
klanten fors verhogen. Dat melden diverse Amerikaanse media. Het is niet bekend
of de prijsverhoging ook in Nederland wordt doorgevoerd.
De prijsverhoging voor bestaande klanten werd vorig jaar al
door Netflix aangekondigd. Er is op dit moment een prijsverschil tussen
abonnees. Wie voor mei 2014 een abonnement op de Amerikaanse videodienst afsloot,
betaalt minder dan abonnees die dit later deden. In Nederland loopt dit
prijsverschil tot twee euro per maand op.
Netflix twee dollar duurder
In Amerika lijkt Netflix zich voor te bereiden op een prijsverhoging
voor bestaande klanten van twee dollar per maand. De abonnementsvorm die nu 7,99
dollar per maand kost, gaat in de toekomst 9,99 per maand kosten. Onduidelijk
is of de prijsverhoging ook in Nederland wordt doorgevoerd. De kans hierop is
zeker reëel omdat Netflix in Nederland vaak prijsaanpassingen doorvoert die in Amerika
van toepassing zijn.









