Netflix verovert structurele positie in Nederlandse huishouden

Niet alleen Netflix maar ook andere online diensten – zoals Videoland, NLziet en Amazon Prime Video – winnen aan terrein in de Nederlandse huiskamers. Telecompaper concludeert dat vooral twintigers deze online streamingdiensten gebruiken. Het bingewatchen, het bekijken van meerdere afleveringen van een serie achter elkaar, is bij online diensten als Netflix populair. Binnen deze leeftijdsgroep wordt gemiddeld 43 minuten per dag online naar films, series en documentaires gekeken. Dat is twee keer zoveel als het algehele gemiddelde in Nederland dat op 23 minuten terecht is gekomen. Twee jaar geleden lag dit nog op 11 minuten.
Bingewatchen populair
Bingewatchen is een populaire manier van mediaconsumptie in Nederland geworden. Zestig procent van de Nederlanders kijkt weleens meer dan één aflevering van dezelfde serie achter elkaar. Dit komt mede omdat diensten als Netflix dit aanmoedigen. Zo wordt een nieuwe aflevering van een serie veelal automatisch in beeld gebracht als de voorgaande is geëindigd. Netflix heeft in Nederland 2,3 miljoen abonnees.