1. Nieuws

    Netflix verplicht klanten wijzigen wachtwoord

    Netflix verplicht een deel van de klanten het wachtwoord van het account te wijzigen. Het bedrijf zegt dit voor de zekerheid te doen bij accounts met verdenking van gestolen gegevens.
    Jarco Kriek
    8 juni 2016
    comments 0
    Netflix verplicht klanten wijzigen wachtwoord

    Netflix verplicht een deel van de klanten het wachtwoord van het account te wijzigen. Het bedrijf zegt dit voor de zekerheid te doen bij accounts met verdenking van een gestolen wachtwoord. Dat meldt Bright.


    Deze groep voor Netflix kwetsbare gebruikers krijgt een bericht waarin wordt gemeld dat het wachtwoord wordt gereset. De mogelijkheid bestaat om daarna een nieuw wachtwoord naar eigen keuze in te voeren. Het inloggen met het oude wachtwoord is niet meer mogelijk.

    Inbraak bij ander bedrijf

    'We zijn van mening dat de aanmeldgegevens van uw Netflix-account zijn opgenomen in een recente uitgave van wachtwoorden en e-mailadressen van een oudere inbraak bij een ander bedrijf. We hebben uw wachtwoord als voorzorgsmaatregel opnieuw ingesteld', aldus Netflix in het emailbericht aan een deel van de klanten. Netflix zegt inbraken bij andere bedrijven goed te monitoren en daar waar nodig is actie op te ondernemen.

    NetflixabonnementabonnementsprijsprijsverhogingNetflix OriginalsThe CrownaanbodNederlandAmerikaVSVPNgeo lockgeo-lockgeo-lockinguitzendrechtenrechtenhebbendenVideolandVideoland UnlimitedNetflix OriginalsHBOHuluprijsverhogingHDSDUltra HDUHDUHDTV4KSmart TVSmartTVinternettelevisieinternettelevisiesspelconsolespelconsolesupdateappappsbeveiliginghttpsVideolandVideoland UnlimitedNLzietcontentvideocontentover the topOTTuitgesteld kijkenvideo on demandTelecompaperlineairlineaire tvtelevisiesmartphonetablet

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.