Nieuwe online streamingdienst in Nederland: Discovery Dplay
Dplay wordt in Europa gefaseerd geïntroduceerd en bestaat inmiddels in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Italië en Spanje. Het rijke aanbod van content is 24/7 bij de premium video on demand-dienst van Discovery Benelux beschikbaar. De dienst heeft twee vormen van abonnement. Als eerste een gratis variant waarbij slechts een beperkt deel van de content inclusief reclame wordt geleverd. Na het inloggen kan zonder betaling naar de content gekeken worden. De betaalvariant kost €3,99 per maand, Het gehele contentaanbod is in dit geval te bekijken. Dplay levert het aanbod van programma’s van onder andere Discovery, TLC en Investigation Discovery.
Replay TV
Consumenten kunnen hun favoriete shows on demand tot zeven dagen terugkijken en enkele programma’s ook vooruit kijken. Daarnaast is het mogelijk om live televisie te kijken naar de zenders Discovery, TLC en Investigation Discovery. Dplay is naast de app voor mobiel en tablet - iOS en Android - ook als desktopversie beschikbaar en tevens te streamen naar televisie via Airplay of Chromecast. Consumenten die zich registeren voor de OTT-service kunnen Dplay uitproberen tijdens een gratis proefperiode van twee weken.
Discovery zet volgende stap
Alco De Jong, VP Country Manager Discovery Benelux: "Met Dplay geven we de kijker toegang tot een uitgebreid en kwalitatief hoogstaand aanbod met onze allerbeste factual entertainment- en non-fictie programmering. Het gaat hierbij om programma’s als Salvage Hunters, Wheeler Dealers, My 600-lb Life, Say Yes To The Dress, Evil Lives Here en Lake Erie Murder. We gaan ook enkele premières van programma’s exclusief aanbieden op Dplay voordat het op televisie te zien is. Denk aan Gold Rush White Water (april) en Dr. Pimple Popper (februari)." Kasia Kieli, President & Managing Director van Discovery EMEA: "Nederland is een belangrijke markt voor ons. We hebben onlangs deze regio gekozen voor ons operationele Pay TV-hoofdkantoor in Europa, we vieren dit jaar 30 jaar Discovery in Europa en zijn ontzettend blij dat we met Dplay verder investeren in deze markt. Het is onderdeel van onze strategie om onze content aan zoveel mogelijk liefhebbers van onze programma’s aan te bieden, waar en wanneer ze dat willen."