Nieuwe reclamecampagne Digital Radio NL
Digital Radio NL heeft met het aflopen van de zomervakanties een nieuwe bekendheidscampagne in gang gezet. Met DAB+ wordt in toenemende mate ook op mobiele luisteraars gemikt.
27 augustus 2018
comments 4

Foto ANP
Digital Radio NL is, verenigd in de grote commerciële en publieke zenders, een nieuwe campagne begonnen. En die is nodig, want DAB+ moet nog veel luisteraars voor zich winnen om van een succes te mogen spreken. Via landelijke en regionale tv- en radiozenders worden de spotjes uitgezonden. DAB+ kampt ook met enkele imagoproblemen. Het om uiteenlopende redenen verdwijnen van Classic FM en Arrow Classic Rock van het netwerk maakt dat juist veel zogeheten Early Adopters het netwerk de rug toekeerden en overstapten naar internet-radio. Ook zenden sommige stations met lage bitrates uit, hetgeen zij wijten aan regels vanuit de overheid. De grootste groep waar Digital Radio zich op richt zijn gebruikers met portable toestellen en in de auto.
Classic FMDAB+Digital Radio NLArrow Classic RockRadioDigitaal