Nieuwe zender TLC

Discovery Networks, moederbedrijf van mannenzender Discovery Channel, zendt vanaf 4 juli de nieuwe vrouwenzender TLC uit. "We zijn klaar om Nederland te veroveren”, zegt algemeen directeur Jochem de Jong.
Wat kunnen we verwachten?
"We zetten een compleet nieuwe vrouwenzender in de
markt. Daarbij richten we ons met non-fictie entertainment en lifestyle
programma’s op de jonge vrouw. De komende weken mag de kijker een grote
introductiecampagne verwachten. De eerste dagen tonen we een supersample van
wat we allemaal bieden. In de tweede week beginnen we met de horizontale
programmering.”
Welke programma’s zijn te zien?
"Onder andere Offspring, een Australische dramaserie
over een verloskundige die haar tijd tussen haar uiterst onconventionele
familie en haar toegewijde ex-man moet verdelen. Verder gaan we ook Skins
brengen, een serie uit Engeland over een groep schoolvrienden. Dat is typisch
iets waar ook mannen naar zullen kijken, net als naar Mad About The House.
Hierin krijgen stellen 10.000 pond om in drie weken hun huis mogen opknappen,
met als enige voorwaarde dat de man beslist wat er met het geld gebeurt. Tot
slot brengen we een aantal Nederlandse producties, maar daar kan ik nog maar
weinig over verklappen.”
Hoe kunnen we TLC ontvangen?
"De zender is analoog te bekijken! TLC gaat samen met
Animal Planet een kanaal delen. We weten namelijk dat die laatste zender vooral
overdag erg goed bekeken wordt. En dus kunnen kijkers vanaf 4 juli elke dag tot
zes uur ’s avonds van Animal Planet genieten, waarna TLC het tot twee uur ’s
nachts overneemt. De HD-versie van Animal Planet blijft gewoon 24 uur per dag
uitzenden, en we zijn bezig om ook de SD-versie van Animal Planet weer volledig
op de buis te krijgen.”
Wie zien jullie als concurrenten?
"TLC is al direct bij aanvang een van de grootste
vrouwenzenders ter wereld, omdat de zender in veel meer landen te ontvangen is.
We bieden zoveel kwaliteit, dat we volgens mij met TLC een directe concurrent
van Net5 en RTL 8 kunnen worden. We zijn klaar om Nederland te veroveren!”
De focus van Discovery Networks ligt de komende tijd logischerwijs op TLC, maar ook bij Discovery Channel staan spannende dingen te gebeuren. "We zenden dit najaar Curiosity uit, het duurste en meest ambitieuze Discovery-project van de afgelopen 25 jaar”, verklapt algemeen directeur Jochem de Jong. "Hierin worden grote levensvraagstukken beantwoord. Is er leven na de dood? Kunnen we in de toekomst tijdreizen? Bestaan aliens? We brengen daarnaast in september The Rising, een prachtige documentaire van Steven Spielberg over de herrijzenis van het nieuwe World Trade Center.”










