NLziet goed alternatief voor tv-abonnement Ziggo en KPN

Uit onderzoek door online tv-aanbieder NLziet blijkt dat bijna de helft van haar gebruikers NLziet als primaire tv-dienst gebruikt. Hierdoor wordt dit OTT-abonnement een groter wordende concurrent voor aanbieders van traditionele tv-abonnementen zoals Ziggo, KPN en T-Mobile. 47% van de abonnees van NLziet heeft naast deze dienst geen vaste tv-aansluiting meer. Dit was begin 2017 nog slechts 21%. Uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper bleek al eerder dat het aantal tv-aansluitingen in Nederland aan het dalen is. De belangrijkste reden waarom online only tv-kijkers geen vaste tv-aansluiting meer hebben, is de prijsverhoging van traditionele tv-abonnementen, blijkt uit de reacties van respondenten.
NLziet in de lift
Niels Baas, CEO van NLziet: "Steeds meer Nederlanders zien NLziet als een volwaardig alternatief voor het traditionele tv-pakket. Met de zenderuitbreidingen van afgelopen tijd biedt het nationale videoplatform met tegenwoordig 34 live streams en meer dan 110.000 on demand-programma's het grootste contentaanbod van alle SVOD-platformen in Nederland."
NLziet sterk door samenwerking
NLziet is een samenwerking tussen de Nederlandse publieke omroep (NPO), RTL Nederland en Talpa TV. Met de online tv-dienst NLziet kunnen kijkers op één plek het meest uitgebreide online Nederlandse televisieaanbod bekijken. Via de apps voor web, mobiel, Apple TV, Android TV, PlayStation 4 en smart tv zijn programma’s uit het online aanbod van de omroepen in HD-kwaliteit live, terug en vooruit te kijken, veelal zonder reclame. NLziet kost €7,95 per maand en het abonnement is maandelijks opzegbaar.