Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NLziet goed alternatief voor tv-abonnement Ziggo en KPN

    Lineair kijken wordt meer en meer verdrukt door online mediaconsumptie. Voor cordcutters is NLziet daarom een belangrijke dienst geworden.
    Jarco Kriek
    25 februari 2020
    comments 6
    NLziet in de lift

    Uit onderzoek door online tv-aanbieder NLziet blijkt dat bijna de helft van haar gebruikers NLziet als primaire tv-dienst gebruikt. Hierdoor wordt dit OTT-abonnement een groter wordende concurrent voor aanbieders van traditionele tv-abonnementen zoals Ziggo, KPN en T-Mobile. 47% van de abonnees van NLziet heeft naast deze dienst geen vaste tv-aansluiting meer. Dit was begin 2017 nog slechts 21%. Uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper bleek al eerder dat het aantal tv-aansluitingen in Nederland aan het dalen is. De belangrijkste reden waarom online only tv-kijkers geen vaste tv-aansluiting meer hebben, is de prijsverhoging van traditionele tv-abonnementen, blijkt uit de reacties van respondenten.

     

    NLziet in de lift

    Niels Baas, CEO van NLziet: "Steeds meer Nederlanders zien NLziet als een volwaardig alternatief voor het traditionele tv-pakket. Met de zenderuitbreidingen van afgelopen tijd biedt het nationale videoplatform met tegenwoordig 34 live streams en meer dan 110.000 on demand-programma's het grootste contentaanbod van alle SVOD-platformen in Nederland."

     

    NLziet sterk door samenwerking

    NLziet is een samenwerking tussen de Nederlandse publieke omroep (NPO), RTL Nederland en Talpa TV. Met de online tv-dienst NLziet kunnen kijkers op één plek het meest uitgebreide online Nederlandse televisieaanbod bekijken. Via de apps voor web, mobiel, Apple TV, Android TV, PlayStation 4 en smart tv zijn programma’s uit het online aanbod van de omroepen in HD-kwaliteit live, terug en vooruit te kijken, veelal zonder reclame. NLziet kost €7,95 per maand en het abonnement is maandelijks opzegbaar.

    NLzietZiggoVodafoneZiggoKPNT-Mobiletvtelevisietraditioneellineaironlinecorcuttersabonnement

    Reacties

  1. Interview

    • *

      Leo Blokhuis

      Top 2000 Quiz

      Het was het jaar waarin Coldplay definitief doorbrak, het internet ontplofte, maar ook de onzekerheid of er nog wel leven zou zijn na 2000. Het jaar 1999 herinnert fans van NPO Radio 2 echter nog aan iets heel ánders, namelijk aan de start van de Top 2000.
      Reacties0 reactie(s)