Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NLZIET komt ook met goedkoper reclameabonnement: bedekte prijsverhoging

    De alsmaar populairder wordende Nederlandse streamingdienst NLZIET heeft vanaf vandaag een goedkoper abonnement met reclames.
    Jarco Kriek
    13 mei 2024
    comments 3
    NLZIET komt ook met goedkoper reclameabonnement: bedekte prijsverhoging
    Foto Getty Images

    Door de komst van het nieuwe abonnement wordt indeling van de abonnementen bij NLZIET gewijzigd. Tot vandaag konden abonnees kiezen uit het Standaard en het Extra abonnement, De keuze bestaat nu uit de abonnementsvormen Basic, Premium en Extra. De prijzen van deze abonnementen zijn respectievelijk €7,95. €9,95 en €11,95 per maand. Alleen bij het Basic abonnement wordt in bepaalde gevallen reclame bij het gekochte abonnement geleverd. NLZIET volgt hiermee andere streamingdiensten als Netflix, Videoland, Disney+, HBO Max en Viaplay die op dit moment al reclameabonnementen aanbieden of overwegen dit op korte termijn te gaan doen.

     

    Commerciële zenders

    De content van de publieke omroep die via NPO Plus onderdeel uitmaakt van streamingdienst NLZIET, blijft ook voor abonnees met het nieuwe Basic abonnement bij het vooruit- en terugkijken van programma’s reclamevrij. Anders is dit bij programma’s die via Video ode Demand (VoD) worden teruggekeken van zenders van de commerciële mediabedrijven RTL Nederland en Talpa Network. Die zijn bij het Basic abonnement voorzien van niet-doorspoelbare reclame. Bij het Premium abonnement (voorheen Standaard) wordt de content reclamevrij geleverd. Om reclame ‘af te kopen’ moet dus voortaan twee euro per maand extra betaald worden. Het Extra abonnement blijft niet alleen met naam, maar ook inhoudelijk gelijk.

     

    Prijsverhoging

    De komst van het reclameabonnement Basic zorgt feitelijk voor een prijsverhoging voor het Premium (voorheen Standaard) en Extra abonnement. Het is de tweede prijsverhoging in korte tijd. NLZIET is een joint venture van NPO, RTL Nederland en Talpa Network. Het wordt gebruikt door een groeiende groep Nederlanders die stoppen met het kopen van lineaire tv-abonnementen bij providers als Ziggo, KPN, Odido en Delta omdat ze online naar tv- en videocontent willen kijken. Met NLZIET kan toch naar live lineaire tv gekeken worden. Daarnaast zijn eerder uitgezonden programma’s voor langere tijd via NLZIET terug te kijken.

     

    Goedkoper kijken

    Het blijft bij NLZIET mogelijk om een goedkoper jaarabonnement af te sluiten. Door de prijsaanpassingen en de komst van het reclameabonnement verandert wel de prijsstructuur. Jaarabonnement moeten in alle gevallen vooraf worden betaald. De jaarabonnementen voor Premium en Extra zijn respectievelijk €107,40 en €131,40. Dit is twaalf euro goedkoper dan een jaar lang met een maandabonnement kijken. Het is twaalf euro duurder vergeleken met de prijs van de jaarabonnementen tot vandaag. Van het Basic abonnement is geen jaarabonnement beschikbaar. Wanneer de nieuwe prijzen ingaan voor de bestaande abonnees wordt niet door NLZIET gemeld. NLZIET is verplicht een prijsstijging voor bestaande abonnees minimaal een maand vooraf kenbaar te maken.

    NLZIETNPORTL NederlandTalpa NetworkonlineOTTstreamingdienstreclamereclamevrijabonnementreclameabonnementprijsverhoging

    Reacties