1. Nieuws

    NLziet legt nadruk op reclamevrij kijken

    Met een nieuwe reclamecampagne probeert onbeperkt kijken-dienst NLziet nieuwe abonnees aan zich te binden door de nadruk op reclamevrij kijken te leggen.
    Jarco Kriek
    22 mei 2015
    comments 3
    NLziet legt nadruk op reclamevrij kijken

    Met een nieuwe reclamecampagne probeert onbeperkt kijken-dienst NLziet nieuwe abonnees aan zich te binden door de nadruk op reclamevrij kijken te leggen.


    NLziet is de gezamenlijke tv-dienst van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting waarbij abonnees voor het vaste bedrag van acht euro per maand onbeperkt naar eerder uitgezonden series en programma’s kunnen kijken. Feitelijk combineert NLziet de uitgesteld kijken-platformen NPO Plus, RTL XL en KIJK. De reclamecampagne bestaat onder meer uit een verticaal geproduceerde commercial die speciaal voor mobiel gebruik op tablet en smartphone is gemaakt. NLziet heeft hiermee de primeur voor Nederland. De keuze voor de verticale reclame is gemaakt naar aanleiding van het succes van de apps Snapchat, Meerkat en Periscope, waar je alleen verticaal kan filmen.

    NLziet blikt terug en kijkt vooruit

    Via NLziet kan men via pc, tablet en smartphone eerder uitgezonden programma’s tot een jaar terug in hoge beeldkwaliteit terugkijken. Het is ook mogelijk om programma’s te bekijken voordat deze lineair worden uitgezonden. Met een Google Chromecast HDMI-stick kan men NLziet-content van tablet of smartphone naar het televisietoestel streamen. NLziet heeft onlangs de apps voor mobiele apparaten vernieuwd.

    NLzietNPONPO PlusRTL NederlandRTLXLRTL XLSBS BroadcastingKIJKupdateChromecastAirplayuitgesteld kijkenvideo on demandtabletsmartphone

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.