NLZIET na verbetering volwassen online alternatief

NLZIET timmert goed aan de weg in Nederland. De streamingdienst is een joint-venture van de mediabedrijven NPO, RTL en Talpa Network. Deze samenwerking tussen de publieke en commerciële mediasector krijgt de handen bij de Nederlandse consument op elkaar, maar ook de politiek ondersteunt de visie achter NLZIET. Minder positief zijn providers die traditionele tv-pakketten verkopen. NLZIET is namelijk in trek bij Nederlanders die het traditionele tv-abonnement aan de kant zetten en kiezen om alleen online van tv- en videocontent te genieten.
Goedkoper
Met NLZIET kan worden gekeken naar eerder uitgezonden programma's (en deels programma’s die lineair nog uitgezonden moeten worden) maar ook live naar bijna veertig tv-zenders. En dat voor een prijs die lager is dan die van traditionele lineaire tv-abonnementen: €7,95 per maand met de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen. Uit recent onderzoek van Telecompaper blijkt dat een groeiend aantal Nederlanders dat op zoek is naar een goedkoper tv-abonnement.
Kinderen
NLZIET heeft het kidsprofiel tot zes jaar aan het abonnement toegevoegd met reclamevrije kinderprogramma’s van de Nederlandse zenders. Dit kidsprofiel biedt ouders een veilige kijkomgeving voor hun jonge kinderen. Hierdoor is dit aanbod nog makkelijker terug te vinden, met programma’s zoals Bumba, Buurman & Buurman, Bob de Bouwer, Babar, Calimero, Nijntje, Maya de Bij, Teletubbies, Woezel & Pip, Pingu en Sesamstraat.
Kidsprofiel maakt meer volwassen
Niels Baas, directeur NLZIET: "Met een aanbod van meer dan 200.000 tv-programma’s op NLZIET is het soms lastig om kinderprogramma’s te ontdekken. Met de komst van het kidsprofiel tot zes jaar willen we het voor de jongste kijkers en hun ouders nog makkelijker maken om de mooiste kinderprogramma’s te vinden binnen een veilige kijkomgeving. NLZIET zal in de toekomst ook voor oudere kinderen een kidsprofiel ontwikkelen, zodat ook zij makkelijker hun favoriete programma’s kunnen vinden."