Nog meer druk op Ziggo en KPN: ‘1 op 3 vindt Netflix belangrijker dan tv-abonnement’
Spreekbuis.nl liet het onderzoek door internetsite Skoep Nieuws uitvoeren. Uiteindelijk deden 730 personen aan het onderzoek mee. De uitkomst is dat een op de drie deelnemers Netflix belangrijker dan een traditioneel tv-abonnement van bijvoorbeeld Ziggo of KPN vindt. Netflix is in Nederland de meest gebruikte online streamingdienst. Het goede aanbod en het leveren van content zonder reclame zijn de belangrijkste redenen om Netflix boven het tv-abonnement te verkiezen. Netflix heeft ongeveer drie miljoen abonnees in Nederland. Het aantal verkochte tv-abonnementen bedraagt meer dan zeven miljoen.
Reclame
Vooral het grote aantal reclameblokken op zenders van mediagroepen als RTL en Talpa TV is voor Nederlanders een reden om meer naar Netflix te kijken. Veel deelnemers aan het onderzoek blijven echter aan het traditionele tv-abonnement vasthouden om bijvoorbeeld naar nieuws- en actualiteitenprogramma’s te kijken.