1. Nieuws

    NOS bereikt 97 procent van Nederlanders

    De Nederlander heeft via de NOS uitgebreid het WK voetbal in Brazilië gevolgd. De publieke omroep zond in meer dan vier weken ruim 116 uur live voetbal uit.
    Jarco Kriek
    14 juli 2014
    comments 10
    NOS bereikt 97 procent van Nederlanders
    Foto: ANP

    De Nederlander heeft via de NOS uitgebreid het WK voetbal in Brazilië gevolgd. De publieke omroep zond in meer dan vier weken ruim 116 uur live voetbal uit. Daarnaast waren er nog veel WK-gerelateerde programma’s.

    De afgelopen 32 dagen werden naast live voetbalwedstrijden op alle dagen ook de tv-programma’s WK Journaal en Studio Brasil op Nederland 1 uitgezonden. Uit onderzoek van de NOS blijkt dat bijna vijftien miljoen Nederlanders – 97 procent van de bevolking - het WK via tv heeft gevolgd. Ook de bericht- en verslaggeving digitale media – onder meer via de speciale WK-site en apps – werd door een miljoenenpubliek bekeken.

    Tevreden over WK

    Jan de Jong – directeur van de NOS – is een tevreden man: "Het Nederlands elftal heeft fantastisch gepresteerd en dat heeft ons enorm geholpen. Zo eerlijk moet je zijn. Tegelijkertijd ben ik heel trots op de afdelingen sport en nieuws. De programma’s op radio en televisie waren vernieuwend, fris, creatief en gewoon heel goed. En op de digitale media hebben de apps en de site het ongelooflijk goed gedaan. Onze aanpak smaakt het publiek heel goed. Zoals dat gelukkig eerder met Sotsji ook het geval was. Letterlijk heel Nederland kijkt en luistert naar de NOS. We lijken op de goede weg."

    32 uur per persoon

    De vijftien miljoen bereikte tv-kijkers keken gedurende het WK voetbal gemiddeld maar liefst 32 uur per persoon. Dat komt overeen met negentien gehele voetbalwedstrijden. Zoals verwacht keken mannen meer naar het voetbalevenement. Nederlandse mannen keken gemiddeld naar 23 wedstrijden. Bij vrouwen bleef de kijkteller op zestien steken. Er waren 2,9 miljoen Nederlanders die meer dan de helft van de 64 voetbalwedstrijden bekeken.

    Digitale media

    Dat digitale media een steeds belangrijker onderdeel van de activiteiten van de NOS is, blijkt uit het nieuwe internetrecord van de speciale WK-site van de NOS. Het aantal unieke bezoekers is de grens van tien miljoen ruim overschreden. Met 10,8 miljoen unieke bezoekers is het oude record tijdens de Olympische Winterspelen van Sotsji eerder dit jaar met 4,7 miljoen meer bezoekers verpletterd.

    NOSFranks SnoeksJeroen GrueterNederland - ArgentiniëNedArgArgentininiëWKvoetbalBraziliëNederlandNederlands elftalOranjeLouis van GaalSpanjeSalvadorVI OranjeNOSpublieke omroepStudio BrasilNedChiChili

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN DOWNTON ABBEY

      De bekende acteurs uit de populaire televisieserie over de Britse familie Crawley en hun bedienden keren terug voor de film. De succesvolle serie werd bekroond met onder andere drie Golden Globe Awards en vijftien Emmy Awards. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Mamma Mia!

    Mamma Mia!
    Net5 om 20:30 uur
    Donna, een onafhankelijke, single moeder heeft een hotelletje op een idyllisch Grieks eiland. Ze staat op het punt om Sophie, de pittige dochter die ze alleen heeft grootgebracht, los te laten. Sophie wil echter weten wie haar biologische vader is en heeft drie exen van haar moeder uitgenodigd, om uit te zoeken wie haar vader is.

    TV-TIP The Great British Bake Off

    The Great British Bake Off
    NPO 1 om 20:35 uur
    Je zou vanmiddag al kunnen spieken op een Britse website en vanavond kunnen roepen dat je aanvoelt dat (vul maar in) de finale gaat winnen. Maar je kunt beter zonder voorkennis naar deze zinderende finale kijken, waarin de laatste drie koekenbakkers in de weer gaan met donuts, pitabroodjes en een eetbaar dessertlandschap.

    Interview

    • *

      Bert van Leeuwen

      Mannen in het wild

      Eén op de vier mannen tussen de veertig en zestig heeft last van een midlifecrisis. In Mannen in het wild neemt Bert van Leeuwen zes van hen mee op reis.
      Reacties0 reactie(s)