1. Nieuws

    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats.
    Jarco Kriek
    8 april 2014
    comments 0
    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland
    Foto: ANP

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Het is de vijfde keer dat Interbrand een onderzoek naar het beste mediamerk van Nederland deed.

    Interbrand gebruikt de hulp van het consumentenpanel van Multiscope om de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart te brengen. Dat leidt tot een top 25 van mediamerken in Nederland. De NOS stijgt in het onderzoek over het jaar 2013 van de twaalfde naar de eerste plaats. Het verstoot daarmee Nederland 1 van de eerste plaats. Omdat Nederland 1 ook Discovery Channel op de tweede plaats voor zich ziet, zakt de meestbekeken tv-zender van Nederland naar de derde plaats.

    Digitale strategie

    De digitale strategie van de NOS is mede de oorzaak dat men het sterkste mediamerk van Nederland is. Interbrand stelt dat de NOS zichzelf als geen ander toegankelijk heeft gemaakt via nieuwe digitale kanalen als (mobiele) websites, apps en sociale media. Het mediamerk NOS is sterk omdat het niet meer een tv- of radiomerk alleen is, maar een multimediaal platform.

    Discovery Channel

    Tussen internationale merken als Facebook, LinkedIn en YouTube die in de top 10 staan, is Discovery Channel een verrassing. Discovery Channel was vorig jaar niet in de top 25 te vinden en komt dit jaar direct op de tweede plaats in de lijst. "Discovery Channel wil nieuwsgierigheid bevredigen door mensen te laten ontdekken en biedt daar vanuit een consistente vorm aan van edutainment", is de onderbouwing van Interbrand voor deze keuze.

    NOSDiscovery ChannelNederland 1mediamerkdigitale mediaappmobielwebsiteinternetsociale mediaTwitterFacebookYouTubeLinkedInInterbrandMultiscopeconsumentenpanel

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)