1. Nieuws

    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats.
    Jarco Kriek
    8 april 2014
    comments 0
    NOS door digitale bereikbaarheid beste mediamerk Nederland
    Foto: ANP

    Niet Nederland 1 maar de NOS is het sterkste mediamerk van Nederland. Discovery Channel volgt NOS op de tweede plaats. Dat heeft het tijdschrift voor marketing Interbrand bekendgemaakt. Het is de vijfde keer dat Interbrand een onderzoek naar het beste mediamerk van Nederland deed.

    Interbrand gebruikt de hulp van het consumentenpanel van Multiscope om de dynamiek binnen het Nederlandse mediamerkenlandschap in kaart te brengen. Dat leidt tot een top 25 van mediamerken in Nederland. De NOS stijgt in het onderzoek over het jaar 2013 van de twaalfde naar de eerste plaats. Het verstoot daarmee Nederland 1 van de eerste plaats. Omdat Nederland 1 ook Discovery Channel op de tweede plaats voor zich ziet, zakt de meestbekeken tv-zender van Nederland naar de derde plaats.

    Digitale strategie

    De digitale strategie van de NOS is mede de oorzaak dat men het sterkste mediamerk van Nederland is. Interbrand stelt dat de NOS zichzelf als geen ander toegankelijk heeft gemaakt via nieuwe digitale kanalen als (mobiele) websites, apps en sociale media. Het mediamerk NOS is sterk omdat het niet meer een tv- of radiomerk alleen is, maar een multimediaal platform.

    Discovery Channel

    Tussen internationale merken als Facebook, LinkedIn en YouTube die in de top 10 staan, is Discovery Channel een verrassing. Discovery Channel was vorig jaar niet in de top 25 te vinden en komt dit jaar direct op de tweede plaats in de lijst. "Discovery Channel wil nieuwsgierigheid bevredigen door mensen te laten ontdekken en biedt daar vanuit een consistente vorm aan van edutainment", is de onderbouwing van Interbrand voor deze keuze.

    NOSDiscovery ChannelNederland 1mediamerkdigitale mediaappmobielwebsiteinternetsociale mediaTwitterFacebookYouTubeLinkedInInterbrandMultiscopeconsumentenpanel

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY CHERNOBYL

      Het aangrijpende Chernobyl vertelt het schokkende verhaal over één van de zwaarste door mensen veroorzaakte catastrofes in de geschiedenis: de enorme explosie in 1986, in de kerncentrale van Tsjernobyl, in de voormalige Sovjetunie. Totaal TV mag de Blu-ray van deze vijfdelige miniserie vijf keer weggeven.

    TV-TIP It's a man's world

    It's a man's world
    NPO 3 om 20:25 uur
    Veertien mensen doen mee aan een sociaal experiment over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Maar dat is maar deel van het echte experiment.

    TV-TIP Mission: Impossible - Rogue Nation

    Mission: Impossible - Rogue Nation
    RTL 7 om 20:30 uur
    De CIA heeft de Impossible Mission Force opgeheven en geheim agent Ethan Hunt op non-actief gesteld. Dat weerhoudt Hunt er echter niet van om het op te nemen tegen The Syndicate, een criminele organisatie met voormalige topagenten.

    Interview

    • *

      Bas Hoeflaak

      Harkum

      In Harkum mag de burgemeester van het gelijknamige dorpje, Tom Verweij (Hoeflaak), na ‘n gok met gemeentegeld opeens 700 miljoen euro besteden.
      Reacties0 reactie(s)