1. Nieuws

    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.
    Jan-Hein Visser
    13 november 2013
    comments 0
    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.

    Het jaarlijkse onderzoek van het European Institute for Brand management, dat zich bezighoudt met merkenbeleid is juist in deze tijd een opsteker voor de Publieke Omroep. Vorig jaar vond nog 62% van de respondenten de Publieke Omroep onmisbaar. De Hema staat al vijf jaar op nummer 1, maar het NOS journaal nu zelfs op de tweede plaats, gevolgd door AH.

    NPO is Herkenbaarder

    Het European Institute for Brand management doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. Naast het NOS Journaal zijn ook andere programma's van de publieke omroep (NPO) voor steeds meer mensen onmisbaar geworden, net als de publieke netten Nederland 1 en 2. De zenders zijn herkenbaarder geworden en dat werpt klaarblijkelijk zijn vruchten af, zegt het merkeninstituut. Dit is een opsteker voor de NPO die heeft geïnvesteerd in nieuwe logo's en een betere herkenbaarheid.

    Commerciëlen kunnen gemist worden

    Ook geven steeds meer consumenten aan dat ze niet meer zonder Uitzending Gemist kunnen, de dienst van de publieke omroep waar mensen programma's kunnen terugkijken. Uitzending Gemist is door de NPO ook beter in de markt gezet met een nieuw uiterlijk. Deze week kondigde de NPO ook een betaaldienst van Uitzending Gemist aan. Alle commerciële zenders zijn juist gedaald op de onmisbaarheidslijst. Dit ondanks het feit dat zenders als RTL juist vaak de hoogste kijkcijfers scoren.

    NPONOS JournaalPublieke Omroepmarktonderzoek

    Reacties

  1. TV-TIP WK voetbal: België - Panama

    WK voetbal: België - Panama
    NPO 1 om 16:50 uur
    Het is voor ons nog steeds een beetje wennen, maar België is gewoon een favoriet voor de wereldtitel. Met Kevin De Bruyne als briljante regisseur, die een subliem seizoen achter de rug heeft bij Engels kampioen Manchester City. Maar behalve een klein beetje jaloezie zal er in Nederland vooral sympathie zijn voor onze zuiderburen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN ADRIFT + BOEK

      Tami en Richard zeilen over de Stille Oceaan. De klus die ze hebben aangenomen, lijkt op een perfecte vakantie. Totdat het noodlot toeslaat en ze terechtkomen in een orkaan. Deze avonturenfilm draait vanaf 5 juli in de bioscoop: Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes weggeven, plus het boek waarop de film gebaseerd is.

    TV-TIP Mr. Frank Visser: Hoe is het nu met?

    Mr. Frank Visser: Hoe is het nu met?
    SBS6 om 20:30 uur
    Kun je je de bejaarde, vuilbekkende Henk nog heugen? Hij beschuldigde zijn keurige buren ervan dat ze zijn pad gebruikten als racebaan én dat ze een seksboerderij runden. Het bleek alleszins mee te ?vallen. Viktor gaat kijken hoe het nu met mopperkont Henk en zijn buren gaat.