1. Nieuws

    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.
    Jan-Hein Visser
    13 november 2013
    comments 0
    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.

    Het jaarlijkse onderzoek van het European Institute for Brand management, dat zich bezighoudt met merkenbeleid is juist in deze tijd een opsteker voor de Publieke Omroep. Vorig jaar vond nog 62% van de respondenten de Publieke Omroep onmisbaar. De Hema staat al vijf jaar op nummer 1, maar het NOS journaal nu zelfs op de tweede plaats, gevolgd door AH.

    NPO is Herkenbaarder

    Het European Institute for Brand management doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. Naast het NOS Journaal zijn ook andere programma's van de publieke omroep (NPO) voor steeds meer mensen onmisbaar geworden, net als de publieke netten Nederland 1 en 2. De zenders zijn herkenbaarder geworden en dat werpt klaarblijkelijk zijn vruchten af, zegt het merkeninstituut. Dit is een opsteker voor de NPO die heeft geïnvesteerd in nieuwe logo's en een betere herkenbaarheid.

    Commerciëlen kunnen gemist worden

    Ook geven steeds meer consumenten aan dat ze niet meer zonder Uitzending Gemist kunnen, de dienst van de publieke omroep waar mensen programma's kunnen terugkijken. Uitzending Gemist is door de NPO ook beter in de markt gezet met een nieuw uiterlijk. Deze week kondigde de NPO ook een betaaldienst van Uitzending Gemist aan. Alle commerciële zenders zijn juist gedaald op de onmisbaarheidslijst. Dit ondanks het feit dat zenders als RTL juist vaak de hoogste kijkcijfers scoren.

    NPONOS JournaalPublieke Omroepmarktonderzoek

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP Chateau Meiland

    Chateau Meiland
    SBS6 om 20:30 uur
    Zul je zien: terwijl de deadline met rasse schreden nadert, dondert Martien van de trap. Gevolg: geen wapperend handje meer, maar een gebroken pols. Ook met hond Bommel gaat het van kwaad tot erger. Het beest grijpt iedereen naar de strot, wat bij de Meilandjes voor nóg meer stress en chagrijn zorgt.

    TV-TIP Avatar

    Avatar
    om 17:33 uur
    De verlamde militair Jake Sully wordt naar de maan Pandora gebracht, waar hij het leger moet helpen om een buitenaards ras, genaamd de Na'vi, te verslaan. Hij gaat undercover in het lichaam van een Na'vi en leert de cultuur van deze wezens kennen en beseft dat hij aan de verkeerde kant staat.

    Interview

    • *

      Barry Atsma

      The Rook

      Ideale schoonzoon Barry Atsma speelt een enge creep in de internationale thrillerserie The Rook, over mensen met paranormale gaven.
      Reacties0 reactie(s)