1. Nieuws

    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.
    Jan-Hein Visser
    13 november 2013
    comments 0
    NOS en NPO voor steeds meer mensen onmisbaar

    Steeds meer mensen geven aan niet zonder de Publieke Omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is.

    Het jaarlijkse onderzoek van het European Institute for Brand management, dat zich bezighoudt met merkenbeleid is juist in deze tijd een opsteker voor de Publieke Omroep. Vorig jaar vond nog 62% van de respondenten de Publieke Omroep onmisbaar. De Hema staat al vijf jaar op nummer 1, maar het NOS journaal nu zelfs op de tweede plaats, gevolgd door AH.

    NPO is Herkenbaarder

    Het European Institute for Brand management doet elk jaar onderzoek naar de onmisbaarheid van merken. Naast het NOS Journaal zijn ook andere programma's van de publieke omroep (NPO) voor steeds meer mensen onmisbaar geworden, net als de publieke netten Nederland 1 en 2. De zenders zijn herkenbaarder geworden en dat werpt klaarblijkelijk zijn vruchten af, zegt het merkeninstituut. Dit is een opsteker voor de NPO die heeft geïnvesteerd in nieuwe logo's en een betere herkenbaarheid.

    Commerciëlen kunnen gemist worden

    Ook geven steeds meer consumenten aan dat ze niet meer zonder Uitzending Gemist kunnen, de dienst van de publieke omroep waar mensen programma's kunnen terugkijken. Uitzending Gemist is door de NPO ook beter in de markt gezet met een nieuw uiterlijk. Deze week kondigde de NPO ook een betaaldienst van Uitzending Gemist aan. Alle commerciële zenders zijn juist gedaald op de onmisbaarheidslijst. Dit ondanks het feit dat zenders als RTL juist vaak de hoogste kijkcijfers scoren.

    NPONOS JournaalPublieke Omroepmarktonderzoek

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)