1. Nieuws

    NOS op sociale media onder vuur

    De NOS heeft het op sociale media zwaar te verduren gehad nadat in de tv-uitzending tijdens en na de Champions League-wedstrijd van Ajax aan geen aandacht aan een incident werd besteed.
    Jarco Kriek
    27 november 2013
    comments 0
    NOS op sociale media onder vuur
    Foto: ANP
    De NOS heeft het op sociale media zwaar te verduren gehad nadat in de tv-uitzending tijdens en na de Champions League-wedstrijd van Ajax nauwelijks aandacht aan een valincident werd besteed.

    De val vond tijdens de voetbalwedstrijd in de Amsterdam ArenA plaats. De Ajax-fan viel tijdens het juichen in de grachtengordel rond het voetbalveld. Daarbij liep de man ernstig hoofdletsel op en is in zorgwekkende toestand in het ziekenhuis opgenomen. Op sociale media werd verontwaardigd gereageerd op het feit dat er in de rechtstreekse tv-uitzending op Nederland 3 van deze voetbalwedstrijd door verslaggever Frank Snoeks geen melding van het ongeluk werd gemaakt. Op Radio 1 werd er wel direct – weliswaar kort – aandacht aan besteed. 

    Geen verbod UEFA

    De NOS ontkent dat het van de UEFA geen beelden van het valongeluk in beeld mocht brengen. De publieke omroep stelt dat de aanwezige camera’s wel de commotie na de val en de behandeling van het slachtoffer in de Amsterdam ArenA hebben waargenomen. Maar dat men op dat moment niet wist wat er precies gebeurd was. Hierdoor werd de afweging gemaakt om geen beelden in de rechtstreekse tv-uitzending te laten zien. Op internet was er echter nog meer verontwaardiging over de manier waarop de NOS tijdens de nabeschouwing van de wedstrijd met het valincident omging. Daarbij werd het ongeluk een smetje op een mooie voetbalavond genoemd. Ruim 2,7 miljoen kijkers zagen Ajax sensationeel met 2-1 van Barcelona winnen.
    NOSStudio SportChampions LeagueArenAAmsterdamF-sidevalAjaxBarcelonasociale mediatwitterfacebookUEFA

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 03:05 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)