1. Nieuws

    NPO, RTL en SBS bundelen krachten in NLziet

    De publieke- en commerciële omroepen bundelen hun kracht in de gezamenlijke uitgesteld kijken-dienst NLziet. Dat is tijdens een persconferentie op het Mediapark bekendgemaakt.
    Jarco Kriek
    15 november 2013
    comments 0
    NPO, RTL en SBS bundelen krachten in NLziet

    De publieke- en commerciële omroepen bundelen hun kracht in de gezamenlijke uitgesteld kijken-dienst NLziet. Dat is tijdens een persconferentie op het Mediapark bekendgemaakt.

    RTL Nederland kondigde gisteren aan dat het tijdens deze persconferentie baanbrekend nieuws op het gebied van video on demand bekend zou maken. Al snel werd duidelijk dat het om een gezamenlijk initiatief van NPO, RTL en SBS op het gebied van uitgesteld kijken zou gaan. NLziet bundelt de uitgesteld kijken-diensten NPO Plus, RTL XL en KIJK tot een gezamenlijke abonnementsdienst. Met dit abonnement kunnen kijkers de mooiste tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse TV eenvoudig bekijken tot 365 dagen na uitzending. Kijkers hebben de vrijheid om hun eigen moment te kiezen en kijken bovendien reclamevrij binnen de vertrouwde omgeving van NPO, RTL of SBS. Eén abonnement dat toegang geeft tot originele programma’s voor de Nederlandse samenleving.

    NLziet voorziet in wens kijker

    Bert Habets, CEO RTL Nederland: "We willen voldoen aan de basale behoefte van de consument aan zelfregie. Dat betekent dat we boven onszelf moeten uitstijgen en buiten de begrenzingen van ons eigen domein moeten treden. Nederland heeft het predicaat van een innovatief televisieland. Een gezamenlijke VOD-abonnementsdienst van de belangrijkste Nederlandse spelers is de logische volgende stap in de ontwikkeling van tv-kijkend Nederland." Henk Hagoort – bestuursvoorzitter van de NPO – vult aan: "Door de drie diensten met een gezamenlijk abonnement aan te bieden, kunnen wij samen de kijker op een vriendelijke en eenvoudige manier het beste van de Nederlandse televisie aanbieden, zoals wij nu ook op tv te zien zijn. Daarbij blijven wij met NPO Plus herkenbaar en kunnen wij kijkers binnen onze dienst wijzen op meer bijzondere programma’s van de publieke omroep."

    SBS omarmt nieuwe manier tv-kijken

    Hans Edin – CEO van SBS Broadcasting – stelt dat NLziet onderdeel van de nieuwe manier van tv-kijken is: "Wij geloven sterk dat de nieuwe manier van televisie kijken video-on-demand is en omarmen het idee dat het nieuwe medialandschap gebruiksvriendelijk moet blijven voor het publiek. Het initiatief NLziet voorziet hierin en biedt nieuwe mogelijkheden. SBS beschouwt NLziet als een doorontwikkeling van haar video-on demand strategie."

    NLzietNPOpublieke omroepRTLRTL NederlandSBSSBS BroadcastingNederland 1Nederland 2Nederland 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL8SBS6Net5VeronicaUitzending GemistRTL XLKIJK.NLuitgesteld kijkenvideo on demand

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN THE BEACH BUM

      Moondog is een succesvolle dichter die zijn leven volgens zijn eigen regels leeft. Samen met zijn rijke vrouw is het leven één groot feest vol drugs en drank. Wanneer het noodlot plotseling toeslaat, moet hij zich echter herpakken en zich richten op zijn grote talent: schrijven. Totaal TV mag vijf keer twee kaarten voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Crocodile Dundee

    Crocodile Dundee
    RTL 7 om 20:30 uur
    Doldwaze humor rond de Australische komiek Hogan. De Amerikaanse journaliste Kozlowski vertrekt naar down under om de mythe rond de onverschrokken krokodillenjager Hogan te ontrafelen. Na diverse spannende avonturen haalt zij de onbehouwen primaat over naar de stadsjungle van New York te gaan, alwaar de naïeve Hogan zich staande moet houden tussen gierende autobanden, criminaliteit en prostitutie. Leuke avonturencomedy met veel vaart.

    TV-TIP Alien: Covenant

    Alien: Covenant
    Veronica om 20:30 uur
    In Alien: Covenant is het ruimteschip Covenant op weg naar een kolonie, maar maakt een omweg als de crew een signaal oppikt dat duidt op menselijk leven. Grote fout, want ze worden opgewacht door een heleboel oude bekenden. een feest van herkenning voor alle liefhebbers, maar de elementen die wél nieuw zijn dragen niet veel kwaliteit bij.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)