1. Nieuws

    NPO, RTL en SBS minder belangrijk bij overstap online

    De aanwezigheid van tv-zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting is voor consumenten die volledig willen overstappen op online tv-consumptie een minder belangrijke factor.
    Jarco Kriek
    23 april 2016
    comments 6
    NPO, RTL en SBS minder belangrijk bij overstap online

    De aanwezigheid van tv-zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting is voor consumenten die volledig willen overstappen op online tv-consumptie een minder belangrijke factor geworden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.


    Over The Top (OTT) online tv-kijken wordt door steeds meer consumenten als een nieuwe en betere vorm van tv- en videoconsumptie gezien. Het gaat echter nog om een klein deel van de kijkers. Verreweg de meeste kijkers zijn nog niet van plan het lineaire tv-abonnement voor een online abonnement in te ruilen. Voor de groep kijkers die dit wel overweegt, is het minder belangrijk geworden dat de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting onderdeel van het zenderaanbod van het online tv-abonnement zijn.

    RTL en SBS essentieel bij twintigers

    Kijkers in de leeftijdsgroep 20 tot 39 jaar vinden het essentieel dat bij een online tv-abonnement de zenders van RTL Nederland en SBS Broadcasting beschikbaar zijn. Dat geldt voor bijna zestig procent in deze leeftijdsgroep. De NPO wordt door 48 procent van de ondervraagden in alle leeftijdsgroepen als ‘must have’ bij een online tv-abonnement gezien. Op dit moment biedt telecombedrijf KPN via het tv-product Play van KPN de twaalf belangrijkste zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting aan. NLziet – dat een samenwerkingsverband van deze mediagroepen is – onderzoek op dit moment de mogelijkheden om deze tv-zenders met live tv-kijken mogelijkheid via een online tv-abonnement aan te gaan bieden.

    OTTOver The ToptvtelevisieabonnementNPOpublieke omroepNPO 1NPO 2NPO 3RTL NederlandRTL 4RTL 5. RTL 7RTL 8RTL ZSBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaSBS 9Play van KPNKPNNLzietinternetlineairnon-linieairnon lineair

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 16:54 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)