Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NPO FunX doet wat NPO 3FM niet doet

    Waar NPO 3FM het traditionele bereik verder ziet afnemen, volgt NPO FunX de omgekeerde weg. De stadszender weet meer jongeren in de grote steden te bereiken.
    Jarco Kriek
    17 december 2019
    comments 0
    FunX Fernando Halman
    Foto ANP

    Het weekbereik van NPO FunX onder jongeren van 16-34 jaar uit de vier grote steden is voor het vijfde jaar op rij gegroeid, zo blijkt uit onderzoek van Motivaction. In 2014 bereikte FunX nog wekelijks veertien procent van de stadsjongeren, dat is in 2019 gegroeid naar 27 procent; bijna een verdubbeling in een periode van vijf jaar.

     

    Populaire radiozender

    FunX is en blijft de populairste zender onder stadsjongeren met een migratie-achtergrond (een groei van 24% in 2015 naar 37% in 2019). De gerealiseerde groei van de zender komt voor een bijna evenredig deel voor rekening van autochtone stadsjongeren (een groei van negen procent in 2015 naar 21% in 2019). De groei onder autochtone stadsjongeren en het marktleiderschap onder jongeren met een migratie-achtergrond bewijst dat FunX in een groeiende behoefte voorziet en erin slaagt een divers en jong publiek te verbinden.

     

    FunX bereikt jongeren wel

    Niels Hoogland, zendermanager NPO FunX: "Uit het onderzoek blijkt dat de groei de laatste jaren in alle leeftijdscategorieën heeft plaatsgevonden en dat, ondanks de opkomst van de streamingdiensten, het weekbereik het hoogst is onder de 16-24-jarigen. Deze groep luistert dus nog steeds radio en de groep die naar FunX luistert, is zelfs groter dan ooit."

    NPOpublieke omroepNPO RadioNPO 3FM3FMNPO FunXfunXradioradiozenderluistercijfersjongerenzenderjongeren

    Reacties

  1. TV-TIP Wheeler Dealers World Tour

    Wheeler Dealers World Tour
    discovery om 20:30 uur
    De Wheeler Dealers hebben er zó veel seizoenen opzitten, dat het programma inmiddels ‘klokje rond’ is gegaan. Marc en Elvis vertrekken naar Italië, waar ze relatief goedkoop een Ferrari 348 op de kop kunnen tikken. De combinatie ‘goedkoop’ en ‘Ferrari’ komt niet vaak voor, en er blijkt heel wat aan de auto te mankeren. Elvis moet flink tekeergaan in zijn garage om het racemonster weer terug in tiptop-conditie te brengen.

    TV-TIP Godzilla II: King of the Monsters

    Godzilla II: King of the Monsters
    Veronica om 20:30 uur
    In dit vervolg op Godzilla en Kong: Skull Island probeert het cryptozoölogische instituut de wereld te beschermen tegen enorme monsters. Een van die monsters is Godzilla. Deze gigantische hagedisachtige gaat het gevecht aan met zijn grootste concurrenten: Mothra, Rodan en – de gevaarlijkste van allemaal – de driekoppige Ghidorah.

    Interview