NPO laat YouTube links liggen
De NPO loopt niet bepaald warm voor het verspreiden van haar content via videoplatform YouTube. Dit bevestigt de omroep tegenover het Algemeen Dagblad. Reden is dat YouTube geld vraagt.
22 februari 2016
comments 0

Sjoerd Pennekamp, adviseur Strategie & Beleid bij de NPO bevestigt tegenover de krant dat YouTube weliswaar een ideaal platform is om jongeren op te bereiken, een doelstelling waar de NPO op zich moeite mee heeft, maar dat dit geen optie is. Reden voor de afwezigheid op het medium is dat bedrijven als YouTube, maar ook Facebook er wat voor terug willen zien en de publieke omroep vindt het niet te verdedigen als belastinggeld naar zulke bedrijven gaat. Ook is de NPO van mening dat controle over content op YouTube beperkt is en een goed overzicht van het bereik bovendien ontbreekt. De NPO is wel online actief op haar eigen platformen zoals NPO gemist, maar een deel van de gebruikers vindt de daarop geboden videokwaliteit te laag.
NPOYouTubejongerenNPO Gemist