NPO Radio 2 best beluisterd, maar Qmusic blijft het grootste succes

Uit de rapportage van Nationaal Luisteronderzoek (NLO) over de periode april en mei blijkt dat NPO Radio 2 met een marktaandeel van 12,4 procent de best beluisterde radiozender van Nederland blijft. De zender is in vergelijking met een jaar geleden wel 0,6 procent marktaandeel verloren. Alleen in de afgelopen maand bedroeg de daling 0,3 procent.
Qmusic
Het grootste succesnummer in de Nederlandse ether blijft Qmusic van DPG Media. Bij de huidige meting bedraagt het marktaandeel 11,1 procent. Dit is 0,3 procent hoger dan een maand geleden. Indrukwekkender is de stijging van het marktaandeel gezien over een jaar. Dit is namelijk 1,4 procent. Radio 10 en Radio 538 van Talpa Radio volgen op respectievelijk de derde en vierde plaats. Beide zenders zagen in een maand tijd het marktaandeel met 0,1 procent stijgen. Op jaarniveau gezien verliezen de zenders van Talpa Radio echter marktaandeel.