Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NPO Radio 2 best beluisterd, maar Qmusic blijft het grootste succes

    NPO Radio 2 blijft landelijk de best beluisterde radiozender. Maar het grootste succes in het Nederlandse radiolandschap blijft Qmusic.
    Jarco Kriek
    22 juni 2021
    comments 1
    NPO Radio 2 best beluisterd, maar Qmusic blijft het grootste succes
    Foto Getty Images

    Uit de rapportage van Nationaal Luisteronderzoek (NLO) over de periode april en mei blijkt dat NPO Radio 2 met een marktaandeel van 12,4 procent de best beluisterde radiozender van Nederland blijft. De zender is in vergelijking met een jaar geleden wel 0,6 procent marktaandeel verloren. Alleen in de afgelopen maand bedroeg de daling 0,3 procent.

     

    Qmusic

    Het grootste succesnummer in de Nederlandse ether blijft Qmusic van DPG Media. Bij de huidige meting bedraagt het marktaandeel 11,1 procent. Dit is 0,3 procent hoger dan een maand geleden. Indrukwekkender is de stijging van het marktaandeel gezien over een jaar. Dit is namelijk 1,4 procent. Radio 10 en Radio 538 van Talpa Radio volgen op respectievelijk de derde en vierde plaats. Beide zenders zagen in een maand tijd het marktaandeel met 0,1 procent stijgen. Op jaarniveau gezien verliezen de zenders van Talpa Radio echter marktaandeel.

    NLOluistercijfersradioNPOpublieke omroepNPO Radio 2QmusicDPG Media

    Reacties

  1. TV-TIP Hoedan

    Hoedan
    NPO 3 om 21:52 uur
    Kwetsbaarheid is een beetje vies en hoort volgens sommigen vooral bij zwak zijn. De 25-jarige Auke vraagt zich daarom af waarom mensen überhaupt kwetsbaar willen zijn. Want wat is daar nou in vredesnaam het nut van? Samen met Doeta, Tarik, Joshua, Bas en Nanook gaat hij op onderzoek uit. Zo staat hij in de ring bij Kamp van Koningsbrugge-commando Dai Carter, die juist alleen maar voordelen van kwetsbaarheid ziet.

    Interview

    • *

      Margreet Beetsma

      Editie NL

      Editie NL bestaat op 7 april 20 jaar. Presentatrice Margreet Beetsma (49) over het succes van het creatieve actualiteitenprogramma: “Wij kunnen van een hoopje modder een gebakje maken.”
      Reacties0 reactie(s)