Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NPO, SBS en RTL moeten intensiever samenwerken met NLZIET

    NPO, RTL en SBS moeten intensiever gaan samenwerken om toekomstig tegen andere streamingsdiensten zoals Netflix op te kunnen boxen.
    Jan-Hein Visser
    19 februari 2018
    comments 9
    NPO, SBS en RTL moeten intensiever samenwerken met NLZIET
    Foto ANP

    Om de concurrentie van Netflix en YouTube aan te kunnen, moet de gezamenlijke streamingsdienst NLZIET veel beter worden gepromoot. Dit adviseert de Raad voor Cultuur die stelt dat de Mediawet daar desnoods voor moet worden aangepast. Met NLZIET zijn zowel de NPO, RTL als SBS online te bekijken op één gezamenlijk platform, maar de NPO mag hiervoor wettelijk gezien geen reclame voor maken. Immers worden dan ook commerciële zenders gepromoot.

     

    Wetgeving alweer sterk verouderd

    De Raad voor Cultuur stelt dat de huidige wetgeving voor het medialandschap alweer sterk is verouderd en ziet veel potentie in NLZIET. De zendergroepen concentreren zich nu teveel op hun eigen online platformen. Dat leidt tot versnippering en onvindbaarheid. Vooral jongere gebruikers omarmen niet al die aparte platformen zoals RTL XL, NPO Start en wijken eerder uit naar de grote internationale online platforms als Netflix en YouTube. De Raad van Cultuur pleit daarom voor het samenwerken op één platform met daarin een voortrekkersrol van de NPO.

    RTLNPONLZIETOnlineStreamingVideolandYouTubeSBSRaad van CultuurMediawetKIJK

    Reacties

  1. TV-TIP Minari

    Minari
    NPO 2 om 23:54 uur
    Het Koreaans-Amerikaanse gezin Yi verhuist van Californië naar het landelijke Arkansas in de hoop hun eigen Amerikaanse droom waar te maken. Jacob (Steven Yeun) hoopt dat een boerderij zijn gezin een beter leven kan geven. De nieuwe omgeving brengt al veel uitdagingen met zich mee en dan trekt oma ook nog onverwacht bij hen in.

    Interview

    • *

      Leo Blokhuis

      Top 2000 Quiz

      Het was het jaar waarin Coldplay definitief doorbrak, het internet ontplofte, maar ook de onzekerheid of er nog wel leven zou zijn na 2000. Het jaar 1999 herinnert fans van NPO Radio 2 echter nog aan iets heel ánders, namelijk aan de start van de Top 2000.
      Reacties0 reactie(s)