Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    NPO wil schrappen in digitale themakanalen

    Als het aan de publieke omroep ligt, wordt het aantal digitale themakanalen in de komende jaren verder beperkt. Waarom ligt dit op de loer?
    Jarco Kriek
    17 november 2020
    comments 1
    NPO wil schrappen in digitale themakanalen
    Foto ProShots

    De Nederlandse publieke omroep (NPO) heeft in de achterliggende jaren omwille van bezuiniging het aantal digitale themazenders teruggebracht. Maar het lijkt erop dat het einde van de terugloop van digitale themakanalen nog niet in zicht is. Dit heeft met name te maken met de veranderende manier van mediaconsumptie door Nederlanders. Hierdoor wordt bijvoorbeeld minder lineair naar tv- en videocontent gekeken.

     

    Kanalen overbodig

    Uit het concessiebeleidsplan 2022 – 2026 blijkt dat NPO de digitale themakanalen NPO Nieuws en NPO Zappelin in de komende jaren wil schrappen. Dit betekent feitelijk dat het zenderaanbod van distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile verder gaat verschralen. NPO denkt dat beide themakanalen kunnen verdwijnen omdat het uitgezonden content al op andere digitale themakanalen wordt uitgezonden of uitgezonden kan gaan worden.

    NPOpublieke omroepNPO NieuwsNPO Zappelindigitaaltvtelevisiedigitale themakanalen

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:22 uur
    Je kunt geen folder openslaan of de acties vliegen je om de oren. Tweede voor de halve prijs, 50% korting, stapelkorting of een probeerprijsje.

    TV-TIP The Hangover Part II

    The Hangover Part II
    Veronica om 20:30 uur
    Phil, Stu, Alan en Doug reizen af naar het exotische Thailand voor de bruiloft van Stu.

    Interview

    • *

      Tom Waes

      Reizen Waes wereldsteden

      Alle vrouwen willen met hem trouwen, alle mannen willen hem zijn en alle kinderen willen hem worden. We hebben het over presentator Tom Waes. Wat is zijn geheim?
      Reacties0 reactie(s)