1. Nieuws

    NPO Zapp best bekeken en gewaardeerde kinderzender

    Onder jongeren tussen de zes en twaalf jaar is NPO Zapp de bestbekeken en gewaardeerde kinderzender van Nederland. NPO Zapp krijgt als rapportcijfer een 7,9.
    Jarco Kriek
    3 januari 2016
    comments 1
    NPO Zapp best bekeken en gewaardeerde kinderzender
    Foto: ANP

    Onder jongeren tussen de zes en twaalf jaar is NPO Zapp de bestbekeken en gewaardeerde kinderzender van Nederland. NPO Zapp krijgt als rapportcijfer een 7,9.


    NPO Zapp was vorig jaar ook al de bestbekeken kinderzender van Nederland in de leeftijdscategorie zes tot twaalf jaar. Het is dit jaar echter voor het eerst in het vijftienjarig bestaan van de zenders dat het ook onder jongeren van negen tot twaalf jaar de best bekeken kinderzender is. Hierdoor is het voor het eerst in alle deel-leeftijdsgroepen de favoriete kinderzender in Nederland. NPO Zapp is dagelijks van 06.30 en 19.30 uur op NPO 3 te zien.

    Groei voor NPO Zapp

    Uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het kijktijdaandeel van NPO Zapp onder 6 tot 12-jarigen groeide van 19,4% in 2014 naar 21,7% in 2015. Dat is het hoogste aandeel ooit in deze doelgroep sinds de start van de zender vijftien jaar geleden. De televisiezender is ook onder kinderen van 3 tot 12 jaar marktleider. Onder 9- tot 12-jarigen is NPO Zapp voor het eerst dit jaar marktleider.

    Best bekeken programma’s

    De best bekeken NPO Zapp-programma’s in 2015 waren de Intocht van Sinterklaas (NTR), Het Sinterklaasjournaal (NTR), Het klokhuis (NTR), NOS Jeugdjournaal, SpangaS (KRO-NCRV) en de BZT-show (KRO-NCRV). Maar ook de nieuwe programma’s Bommetje (AVROTROS) en de Zapp Magic Battle (AVROTROS) staan hoog in de lijst.  Net als de kersverse kerstserie van dit jaar Kasper en de Kerstengelen (AVROTROS). Daarnaast blijven speelfilms (Zappbios), sprookjes en dramaseries onverminderd populair.

    Vernieuwing bij NPO Zapp in 2016

    Ook in 2016 zijn er weer veel nieuwe programma’s te zien bij NPO Zapp. Op zaterdagavond zendt de NTR de spelshow Superbrein uit en op zondag is de serie Welkom in de ijzeren eeuw te zien. Nieuw is de Britse serie Thunderbirds are Go! (AVROTROS), de eigentijdse remake van de legendarische Thunderbirds. Op zondagavond is er elke week een jeugddocumentaire te zien onder de naam Zapp echt gebeurd.

    NPOpublieke omroepNPO ZappkinderzenderStichting KijkonderzoekSK)NPO 3NPO3

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:47 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)