Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Odido: storingen mobiel internet komen niet door succes Klik&Klaar

    Odido heeft de afgelopen weken een aantal keer te maken gehad met storing op het mobiele netwerk. De provider ontkent dat dit met Klik&Klaar te maken heeft.
    Jarco Kriek
    28 juni 2025
    comments 4
    Odido: storingen mobiel internet komen niet door succes Klik&Klaar
    Foto Getty Images

    Klik&Klaar is het nieuwe internetproduct van Odido. Met een prijs van minimaal 20 en maximaal 25 euro per maand is dit voor veel Nederlanders een goedkoper alternatief voor breedbandinternet via kabel of glasvezel bij onder meer KPN en Ziggo. Het aantal overstappers van deze internetproviders richting Klik&Klaar neemt dan ook toe. Ook een deel van de eigen Odido-abonnees die voorheen internet via glasvezel of DSL geleverd kregen, is overgestapt naar het goedkopere Klik&Klaar.

     

    Mobiel

    Klik&Klaar is een zogeheten FWA-dienst. Dit betekent dat het internet wordt geleverd via het mobiele 5G-netwerk van Odido. Dit mobiele netwerk had de afgelopen dagen te kampen met meerdere storingen. Zijn deze storingen de oorzaak van de populariteit van Klik&Klaar en het hogere dataverbruik op het mobiele Odido-netwerk? Nee, is het antwoord van Odido-woordvoerder Klaas Jan Lageschaar.

     

    Meerdere storingen

    “De aanhoudende groei van Klik & Klaar heeft geen invloed gehad op de recentelijk opgetreden tijdelijke problemen op het mobiele netwerk van Odido. De onderbrekingen van vorige week werden onder andere veroorzaakt door een kabelbreuk.” Ook waren er twee storingen met de DNS-server, zo laat Odido in een blogpost aan klanten weten. Daarnaast ontstonden woensdagochtend tijdens de NAVO-top problemen op ons mobiele netwerk waardoor mobiel internet niet of minder mogelijk was. “Dat probleem leek toen verholpen, maar onverhoopt hebben die maatregelen tot overbelasting gezorgd op andere delen van het netwerk. Daardoor hadden klanten problemen in het mobiele spraakverkeer”, aldus Lageschaar.

     

    Compensatie

    Odido laat via de eigen website weten hoe de compensatieregeling bij de provider is. “Bij Odido draait alles om mensen. We willen de beste netwerkervaring bieden en blijven investeren in de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze diensten en support. Want ook voor onze klantenservice zijn dit soort situaties erg uitdagend en loopt niet alles altijd vlekkeloos, zo is gebleken. Kortom, deze serie incidenten herinneren ons eraan dat we constant alert moeten blijven en onze systemen en processen verder moeten versterken. Daarbij biedt Odido klanten ook standaard compensatie wanneer ze 12 uur geen toegang hebben tot ons netwerk. Zover kwam het deze dagen niet. Maar in zeer specifieke gevallen zullen we het niet nalaten ruimere compensatie te bieden naar gelang de situatie. We waarderen het geduld van onze klanten tijdens deze problemen en blijven ons inzetten voor het netwerk dat ze verdienen.”

    OdidoKlik&Klaarmobiel5GinternetFWAstoring

    Reacties