Ombudsman zet Ziggo onder druk na 'honderden en honderden klachten'
.jpg)
Afgelopen week bracht de ombudsman de kwestie aan het licht: volgens hem zijn veel klanten soms al tientallen jaren abonnee bij kabelaar Ziggo en haar voorgangers en kunnen ze desalniettemin fluiten naar voordeel dat nieuwe klanten wél krijgen. De actie is voor Ziggo niet echt prettig, omdat de kabelaar toch al moeite heeft haar abonneebestand op het huidige peil te houden.
Honderden en honderden reacties
Na de oproep van de ombudsman van de regionale omroep vorige week op het klantbeleid van de kabelaar zijn volgens omroep NH 'honderden en honderden' reacties ontvangen over dit onderwerp. Een veelgehoord advies is 'gewoon op te zeggen'. Op het moment dat men dit doet, doen de tv-aanbieders namelijk meestal een aanbod met tijdelijk voordeel of nieuwe extra's. Ziggo reageerde vorige week op het verhaal met de uitleg dat alle klanten gelijk behandeld worden door middel van allerlei extra's.