1. Nieuws

    Omroepen zien online plannen NPO niet zitten

    Publieke omroepen zijn zeer kritisch over de manier waarop overkoepelende organisatie NPO de strategie en gebruik van online platformen bepaalt.
    Jarco Kriek
    13 september 2016
    comments 5
    Omroepen zien online plannen NPO niet zitten
    Foto: ANP

    Publieke omroepen zijn zeer kritisch over de manier waarop overkoepelende organisatie NPO de strategie en gebruik van online platformen bepaalt. Dat blijkt uit onderzoek van NRC Handelsblad.


    Zo wijzen publieke omroepen op het verbod om langere fragmenten van eigen programma’s zelf op sociale media als Twitter en YouTube te mogen aanbieden. NPO heeft bepaald dat maximaal vijf minuten aan fragmenten op deze manieren mag worden getoond. Complete afleveringen mogen alleen via de online platformen van NPO aangeboden worden. Bij de publieke omroepen wijst men er juist op dat via sociale media meer jongeren bereikt worden. En dat is juist een doelgroep die de NPO moeilijk weet te bereiken.

    Slechte beeldkwaliteit

    Verder wordt gewezen op de slechte beeldkwaliteit van online platformen als NPO Gemist. Bij Powned vraagt men zich hardop af of de NPO wel moet investeren in een nieuwe online on demand-dienst. Het lijkt deze publieke omroep beter om eerst de beeldkwaliteit van NPO Gemist te verbeteren alvorens weer een nieuw online platform in te richten. De NOS geeft aan dat men veel vragen van kijkers over de slechte beeldkwaliteit krijgt. Kijkers zijn volgens de NOS gewend geraakt aan de beeldkwaliteit van Netflix en YouTube en krijgen niet dezelfde beeldkwaliteit bij de NPO voorgeschoteld. NPO liet eerder weten dat het verbeteren van de beeldkwaliteit van NPO Gemist vooralsnog te duur is en dat men onder de huidige omstandigheden de keuze heeft gemaakt om het geld in het programmabudget te investeren.

    NPOuitzending gemistNPO GemistNPO PlusNLzietHDNPOpublieke omroepHbbTVNPO 3FMColdplayAmsterdamArenARTL4RTL 4RTL Late NightHumberto Tanconcertmuziek

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 01:25 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)