1. Nieuws

    Ondanks digitale groei klantverlies bij UPC

    UPC heeft in het eerste kwartaal van 2014 een licht klantverlies geleden. Daar staat tegenover dat er sprake was van digitale groei waardoor de omzet redelijk stabiel bleef.
    Jarco Kriek
    7 mei 2014
    comments 5
    Ondanks digitale groei klantverlies bij UPC

    UPC heeft in het eerste kwartaal van 2014 een licht klantverlies geleden. Daar staat tegenover dat er sprake was van digitale groei waardoor de omzet van het Nederlandse kabelbedrijf stabiel bleef.

    In de voorgaande kwartalen verloor UPC ook klanten. In de eerste drie maanden van 2014 keerden 16.300 klanten UPC de rug toe. Daarmee is UPC Nederland in Europa binnen Liberty Global het bedrijf met het grootste klantenverlies. Ook in België en Ierland verloor Liberty Global klanten. UPC verkocht wel meer gebundelde abonnementen aan klanten waardoor het aantal verkochte abonnementen steeg. UPC heeft iets meer dan 1,6 miljoen klanten.

    Digitale groei

    Voor UPC is vooral belangrijk dat er sprake is van digitale groei. Het aantal klanten dat digitale tv bij het kabelbedrijven afneemt, steeg met 5900 tot 1.114.000. Omdat UPC in vrijwel alle gevallen aan de digitale tv-klanten een interactieve mediabox levert, hebben deze direct toegang tot andere – soms lucratieve – video on demand-betaaldiensten. Eén daarvan is de op 1 april gepresenteerde all you can watch-dienst MyPrime. Met MyPrime biedt UPC haar klanten toegang tot ruim duizend films en duizend afleveringen van tv-series. De dienst is gratis onderdeel van de Power- of Extra Power-pakketten. Klanten met andere pakketten kunnen MyPrime bestellen voor €6,50 per maand. Klanten die vanaf september 2013 Power- of Extra Power-pakketten inclusief Horizon Mediabox hebben gekocht, krijgen automatisch en kosteloos MyPrime toegevoegd. UPC verwacht voor de toekomst veel van de combinatie van Horizon als standaard mediabox met MyPrime.

    Analoge tv

    Het aantal klanten dat via de primaire televisie analoog naar tv-zenders kijkt, daalde met 22.500 naar 501.400. Nu het aantal analoge kijkers blijft dalen, komt het moment steeds dichterbij dat UPC het analoge zenderaanbod gaat inkrimpen. Vrijgekomen ruimte kan voor meer digitale diensten gebruikt worden. UPC wil zelf nog geen uitspraken doen over inkrimping en/of uitschakeling van het analoge zenderaanbod. Eerder liet UPC wel aan Totaal TV weten dat er voor 2014 geen grootschalige wijziging van het analoge tv-aanbod verwacht wordt.

    UPCdigitaalanaloogvideo on demandMyPrimeAll you can watchNetflixVideoland UnlimitedfilmsseriesbingewatchingAlles-in-1tabletsmartphonelaptopAndroidAppleiOS

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)