1. Nieuws

    Ondanks digitale groei klantverlies bij UPC

    UPC heeft in het eerste kwartaal van 2014 een licht klantverlies geleden. Daar staat tegenover dat er sprake was van digitale groei waardoor de omzet redelijk stabiel bleef.
    Jarco Kriek
    7 mei 2014
    comments 5
    Ondanks digitale groei klantverlies bij UPC

    UPC heeft in het eerste kwartaal van 2014 een licht klantverlies geleden. Daar staat tegenover dat er sprake was van digitale groei waardoor de omzet van het Nederlandse kabelbedrijf stabiel bleef.

    In de voorgaande kwartalen verloor UPC ook klanten. In de eerste drie maanden van 2014 keerden 16.300 klanten UPC de rug toe. Daarmee is UPC Nederland in Europa binnen Liberty Global het bedrijf met het grootste klantenverlies. Ook in België en Ierland verloor Liberty Global klanten. UPC verkocht wel meer gebundelde abonnementen aan klanten waardoor het aantal verkochte abonnementen steeg. UPC heeft iets meer dan 1,6 miljoen klanten.

    Digitale groei

    Voor UPC is vooral belangrijk dat er sprake is van digitale groei. Het aantal klanten dat digitale tv bij het kabelbedrijven afneemt, steeg met 5900 tot 1.114.000. Omdat UPC in vrijwel alle gevallen aan de digitale tv-klanten een interactieve mediabox levert, hebben deze direct toegang tot andere – soms lucratieve – video on demand-betaaldiensten. Eén daarvan is de op 1 april gepresenteerde all you can watch-dienst MyPrime. Met MyPrime biedt UPC haar klanten toegang tot ruim duizend films en duizend afleveringen van tv-series. De dienst is gratis onderdeel van de Power- of Extra Power-pakketten. Klanten met andere pakketten kunnen MyPrime bestellen voor €6,50 per maand. Klanten die vanaf september 2013 Power- of Extra Power-pakketten inclusief Horizon Mediabox hebben gekocht, krijgen automatisch en kosteloos MyPrime toegevoegd. UPC verwacht voor de toekomst veel van de combinatie van Horizon als standaard mediabox met MyPrime.

    Analoge tv

    Het aantal klanten dat via de primaire televisie analoog naar tv-zenders kijkt, daalde met 22.500 naar 501.400. Nu het aantal analoge kijkers blijft dalen, komt het moment steeds dichterbij dat UPC het analoge zenderaanbod gaat inkrimpen. Vrijgekomen ruimte kan voor meer digitale diensten gebruikt worden. UPC wil zelf nog geen uitspraken doen over inkrimping en/of uitschakeling van het analoge zenderaanbod. Eerder liet UPC wel aan Totaal TV weten dat er voor 2014 geen grootschalige wijziging van het analoge tv-aanbod verwacht wordt.

    UPCdigitaalanaloogvideo on demandMyPrimeAll you can watchNetflixVideoland UnlimitedfilmsseriesbingewatchingAlles-in-1tabletsmartphonelaptopAndroidAppleiOS

    Reacties

  1. TV-TIP Voetbal: België - Nederland

    Voetbal: België - Nederland
    NPO 1 om 20:25 uur
    We moeten tot onze spijt bekennen dat België deze oefenwedstrijd favoriet is, met onder anderen spelers als Eden Hazard. Kan Oranje een topprestatie leveren tegen de Rode Duivels, de nummer drie van de wereld?

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Volle zalen

    Volle zalen
    NPO 2 om 20:25 uur
    Cornald Maas tekent het levensverhaal van Ilse de Lange op aan de hand van haar liedjes. Het begon voor de Twentse countryzangeres allemaal in 1998 met I'm Not So Tough en met Waylon werd ze tweede op het Songfestival in 2014.