Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Online streamingdienst Disney+ half zo duur als Netflix

    Disney heeft meer over de nieuwe online streamingdienst Disney+ bekendgemaakt. Interessant is de prijsstelling van het OTT-abonnement dat slechts de helft van dat van Netflix gaat worden.
    Jarco Kriek
    12 april 2019
    comments 10
    Online streamingdienst Disney+ half zo duur als Netflix
    Foto ANP

    Disney+ wordt een reclamevrije video on demand-dienst. Het abonnement gaat in Amerika 6,99 dollar per maand kosten. Een voordeliger jaarabonnement is voor 69,99 dollar verkrijgbaar. Wat de Europese prijsstelling van Disney+ wordt, is op dit moment nog niet bekend. Disney+ komt in november in Amerika op de markt. De Europese marktintroductie wordt in de zomer van 2020 verwacht. Of Nederland een van de landen is waar Disney+ eerder beschikbaar komt, heeft Disney niet bekendgemaakt. Eerder waren rond het Amerikaanse mediabedrijf geluiden te horen dat Nederland wellicht een van de landen zou kunnen zijn waar Disney+ vóór de Amerikaanse marktintroductie getest zou worden. Disney maakte de plannen over de nieuwe online streamingdienst donderdag aan aandeelhouders bekend.

     

    Star Wars

    Disney bouwt de nieuwe online streamingdienst vooral rondom de grote namen van het mediabedrijf. Dit zijn onder meer Star Wars en Marvel. Daarnaast zijn natuurlijk ook de bekende Disney klassiekers bij Disney+ te zien. Ook gaat het bedrijf content maken dat alleen en dus exclusief voor klanten van de nieuwe streamingdienst beschikbaar komt. Dit alles moet ervoor zorgen dat Disney+ binnen vijf jaar wereldwijd tussen de 60 en 90 miljoen abonnees krijgt. Dit aantal is nodig om Disney+ winstgevend te maken. Vooral tussen 2020 en 2022 verwacht Disney een piek in de uitgaven die voor Disney+ gedaan moet worden. Dit heeft met name met productie- en licentiekosten te maken.

     

    Films en series

    Disney+ begint met een aanbod van meer dan duizend titels. Hieronder bevinden zich 7.500 afleveringen van tv-series, 100 recente films en 400 oudere films.

     

    Netflix

    Uit de plannen van Disney blijkt dat het bedrijf vooral de strijd met Netflix op de markt van online streamingdiensten wil aangaan. Vooral de interessante prijsstelling bij de marktintroductie kan in de concurrentiestrijd belangrijk worden. Netflix staat op het punt wereldwijd de meest verkochte abonnementen met enkele euro’s per maand te verhogen. Het is natuurlijk nog onduidelijk wat de eventuele prijsverhogingen van Disney+ in de eerste vijf jaar worden. Disney doet Netflix niet alleen met het goedkopere abonnement pijn: Netflix en andere streamingdiensten mogen content van Disney en alle dochterbedrijven niet meer aan abonnees leveren omdat na afloop van distributieovereenkomsten het content exclusief bij Disney+ te zien is.

    DisneyDisney+Walt DisneyThe Walt Disney CompanyOTTonlinestreamenstreamingstreamingdiensttekenfilmsfilmsseriestvtelevisieNetflixcontentcontentaanbodStar WarsMarvel

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de 4K Ultra HD van A Clockwork Orange

      Al stampend, stelend, zingend, tapdansend en verkrachtend vermaakt Alex, een vandaal met een bolhoed, zich uitstekend, al is het op tragische wijze ten koste van anderen. Dit voor vier Oscars genomineerde, krachtig staaltje filmkunst verleidt, choqueert en is nog steeds aangrijpend.

    TV-TIP The Daily Show

    The Daily Show
    Comedy Central Extra om 06:00 uur
    Wie nog wekelijks verlangt naar Zondag met Lubach kan prima dagelijks terecht bij Arjen Lubach's inspiratiebron The Daily Show.

    TV-TIP The Girl on the Train

    The Girl on the Train
    SBS9 om 20:30 uur
    De gescheiden Rachel neemt dagelijks de trein en begluurt het perfecte stel, maar op een dag is de vrouw van het koppel weg.

    Interview

    • *

      Leonie ter Braak

      Cupido Ofzo

      Samen met Wendy van Dijk helpt Leonie ter Braak in Cupido ofzo mensen met een beperking de liefde van hun leven te vinden.
      Reacties0 reactie(s)