Online.nl gaat met compleet aanbod de strijd aan met Ziggo en KPN
De nieuwe campagne heeft de naam ‘Je ziet meer met Online.nl’ en wordt onder meer ondersteund door reclameboodschappen gemaakt door Dennis Weening. Naast Weening is ook radio-dj Giorgio Hokstam te horen. De radiocampagne is onder andere te horen bij SLAM FM en 100% NL en wordt ondersteund met outdoor, online video’s, display en social uitingen. Top Format heeft de opnames en de stemcasting verzorgd.
Uitgebreid aanbod
Bij de nieuwe actie wordt vooral gewezen op het complete en onderscheidende aanbod, waarbij de klant naast internet en meer dan tachtig tv-zenders ook standaard Film1, ESPN Compleet en Canal+ Films & Series ontvangt in het TV Compleet-pakket. Zowel Online.nl, Film1 als Canal Digitaal, dat het tv-platform van Online.nl verzorgt zijn eigendom van de Franse tv-reus Canal+.
Onderscheidend
Countrymanager Alco de Jong: “In het drukke speelveld waar Online.nl zich in begeeft zijn wij onderscheidend in het meest complete contentaanbod dat standaard wordt meegeleverd. Steeds meer huishoudens in Nederland hebben een abonnement op twee of meer streamingdiensten. Bij Online.nl is dat niet nodig, want iedereen krijgt standaard het ruimste aanbod lineaire zenders, waaronder BBC First, Dreamworks en History Channel en vier reclamevrije zenders van Film1. Dus je ziet echt meer met Online.nl.”
Concurrentie
Met het uitgebreide tv-aanbod wil Online.nl de strijd aangaan met concurrenten als Ziggo en KPN. Daarbij speelt ook de prijsstelling van abonnementen een belangrijke rol. Zo verhoogde Online.nl alleen de abonnementsprijzen van diensten geleverd via het glasvezelnetwerk van Delta Fiber. Abonnementsprijzen van diensten geleverd via KPN-netwerken bleven gelijk. Dit in tegenstelling tot Ziggo en T-Mobile, die hun abonnementen met meer dan acht procent in prijs hebben verhoogd of gaan verhogen. KPN maakt in de loop van deze maand de prijsaanpassing voor 2023 bekend.