1. Nieuws

    ONS vervangt Nostalgienet

    Na negen jaar is er een einde gekomen aan het digitale themakanaal NostalgieNet. De zender gaat verder onder de naam ONS en richt zich op de leeftijdsdoelgroep 49 jaar en ouder.
    Jarco Kriek
    11 september 2015
    comments 10
    ONS vervangt Nostalgienet

    Na negen jaar is er een einde gekomen aan het digitale themakanaal NostalgieNet. De zender gaat verder onder de naam ONS en richt zich op de leeftijdsdoelgroep 49 jaar en ouder.


    Het is niet alleen een naamswijziging. ONS gaat in tegenstelling tot NostalgieNet eigen producties uitzenden. Bij NostalgieNet werden alleen aangekochte oudere tv-programma’s uitgezonden. Nadat Just Media Group in januari NostalgieNet over heeft genomen, is er volgens Eric de Groot – mede-eigenaar van Just Media Group – veel tijd en inspanning in het maken van eigen producties voor ONS geïnvesteerd. "Afgelopen januari hebben wij de tv-zender NostalgieNet overgenomen, een zender die past in ons bedrijfsportfolio en Just Media Group de mogelijkheid biedt uit te laten groeien tot een full service entertainment bedrijf. Op de fundamenten van NostalgieNet hebben wij hard gebouwd om de nieuwe zender ONS neer te zetten", aldus De Groot tegen Totaal TV.

    ONS gericht op ouderen

    ONS is als opvolger van NostalgieNet als ouderenzender in de markt gezet. De Groot denkt dat ONS de enige partij in Nederland is die zo’n hoge selectiviteit op deze doelgroep kan bieden en daarmee voor adverteerders een unieke partij is. "Op dit moment zijn er 6 miljoen 49-plussers, bijna veertig procent van Nederland. En dat percentage blijft alleen maar groeien. De 49-plusser staat midden in het leven, heeft bovengemiddeld te besteden en relatief veel vrije tijd en met ONS springen we op het goede moment in op een groeiende markt." NostalgieNet bereikte in de afgelopen periode pieken van 250.000 kijkers per dag en trok wekelijks een gemiddelde van ruim een miljoen trouwe kijkers.

    ONS is er voor de levensgenieter

    ONS richt zich op iedereen die geniet van het leven en zin heeft in nieuwe ervaringen. Naast de bestaande programmering heeft Just Media Group de afgelopen maanden hard gewerkt aan versterking van het aanbod met een selectie van nieuwe Nederlandse series, films en eigen producties. ONS biedt programma’s die iets betekenen voor de mensen. "We brengen programma’s over natuur en cultuur, reizen, geschiedenis en muziek. Vanuit de uitgebreide Just Entertainment catalogus brengen we ook een bijzonder aanbod films en series dat perfect bij de zender past", aldus De Groot.

    Veel bekende namen bij ONS

    Onder belangstelling van tweehonderd genodigden vond de presentatie in Tolhuistuin in Amsterdam plaats. Aanwezig waren de nieuwe gezichten van ouderenzender ONS Mari Carmen Oudendijk, Sjoerd Pleijsier, Erik de Zwart, Cor Bakker, Julius Jaspers, Aicha Marghadi en Walter Muis. Maar ook Liesbeth List, Rob Houwer, Brigitte Nijman, Leni ‘t Hart en Sipke Jan Bousema.

    ONS bij de belangrijkste aanbieders te zien

    ONS is op dit moment bij Ziggo, KPN, CanalDigitaal, Caiway en Delta Kabel te bekijken. Toch blijft de zender investeren in een grotere verspreiding. Eric de Groot: "We blijven de komende periode hard werken om de distributie van ONS uit te breiden en inmiddels zijn we al bij ruim 4,2 miljoen huishoudens te zien. En als je ONS toch niet kan ontvangen, dan kun je vanaf nu ook programma’s terugkijken via de nieuwe app van ONS en via de nieuwe website www.kijkbijons.nl."

    ONSNostalgieNetdigitaalbasispakketZiggoKPNCaiwayInteractieve TVtvtelevisieouderenouderenzenderErik de ZwartKristel van EijkErnst Daniel SmidMari Carmen OudendijkSjoerd Pleijsiermuziekkokenreizencultuurgeschiedeniseten

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)