Ook korting voor vaste klanten Ziggo

Ziggo is niet de enige aanbieder die met acties meer nieuwe klanten aan zich wil binden. Vrijwel alle overige aanbieders van vaste en mobiele diensten doen dit. Altijd gelden deze acties voor nieuwe klanten en staan bestaande klanten met lege handen. Deze zijn nu verontwaardigd over de hogere kortingen van nieuwe klanten. Ze vergeten daarbij wel dat op het moment dat zij met de betreffende aanbieder een overeenkomst zijn aangegaan, dit in vrijwel alle gevallen ook in combinatie met een toen geldende kortingsactie is gegaan. Op dat moment had men een financieel voordeel in vergelijking met de bestaande klanten van de aanbieder.
Toch korting
Na opschudding onder Ziggo-klanten over de nieuwe actie waarbij – afhankelijk van het abonnement – een jaar lang twintig euro per maand op het abonnement bespaard kan worden, laat de klantenservice van Ziggo op sociale media weten dat de nieuwe actie alleen voor nieuwe klanten geldt. Maar wel wordt aangegeven dat bij bestaande klanten onder bepaalde omstandigheden wel een mogelijkheid voor extra korting op het abonnement bestaat. Wat de exacte korting inhoudt, wordt niet openbaar gemaakt omdat de verdere communicatie hierover privé wordt gevoerd. Wel moet het abonnement van de bestaande klant zich buiten de eerste vaste periode bevinden. In veel gevallen wordt bij een nieuw abonnement een vaste termijn van een jaar afgesproken. Binnen deze termijn kan het abonnement niet kosteloos opgezegd worden. Daarna geldt een opzegtermijn van een maand. Ook kan met een aanbieder dan een nieuw abonnement – met eventuele kortingen of levering van gratis diensten – overeengekomen worden. Wel moet rekening gehouden worden dat het abonnement met een vaste termijn van een jaar wordt verlengd en het maandelijks opzeggen dus vervalt.