Opheffen XS4All door KPN leidt tot storm van kritiek

KPN heeft aangekondigd om te stoppen met de dochtermerken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4All, XS4All zakelijk en Yes Telecom. De nieuwe topman van het telecombedrijf wil één sterk hoofdmerk om mee te concurreren. Het betekent ook het einde van XS4All, maar ondanks dat deze geliefde internetprovider al heel lang in bezit is van KPN, krijgt het telecombedrijf veel negatieve en teleurgestelde reacties van gebruikers van XS4All. Velen vrezen dat de service en kwaliteit waar XS4All voor staat straks gaat verdwijnen. Op social media regent het bezorgde reacties, bijvoorbeeld omdat men toekomstig naar 'KPN winkels' moet bij problemen of voortaan terecht moet bij de klantenservice en organisatie van KPN. XS4All is in het verleden niet voor niets meermaals tot beste internetprovider uitgeroepen. Veel gebruikers uiten hun zorgen over de in hun ogen lagere kwaliteit dienstverlening van KPN. XS4All staat bekend als dé internetpionier van Nederland. Maar een feit is, dat het bedrijf intussen al twintig jaar een dochteronderneming is van KPN. XS4All werd in 1993 opgericht, KPN nam het al in 1998 over.