Opnieuw geruchten reclame bij Netflix
Aanleiding van de nieuwe geruchten is een prijsverhoging van rond de twintig procent die Netflix voor nieuwe klanten in het Verenigd Koninkrijk berekent. In Nederland werd deze prijsverhoging al eerder aan nieuwe klanten doorberekend. In de Britse krant The Guardian wordt geopperd dat reclame toekomstige prijsverhogingen kan voorkomen. Nu de strijd tussen internationale streamingdiensten met de komst van Disney+ en een eigen online dienst van WarnerMedia in de komende jaren alleen maar heviger wordt, moet Netflix nog meer investeren in eigen content. De extra kosten moeten terugverdiend worden. Dit kan door prijzen van abonnementen te verhogen. Een andere oplossing is het invoeren van reclame. Op deze manier kan Netflix toch geld verdienen om extra investeringen af te dekken.
Abonnementen
Een mogelijkheid daarbij kan zijn dat Netflix de abonnees zelf laat beslissen of reclame getoond wordt. Dit kan door het invoeren van abonnementen met en zonder reclame. Wie zonder reclame wil kijken, moet dan natuurlijk wel een duurder abonnement bij Netflix kopen. Laat wel duidelijk zijn, dat het hier gaat om mogelijke veranderingen bij de online streamingdienst. Netflix heeft zelf nog niets over wijzigingen van abonnementen of de komst van reclame gecommuniceerd.