Opnieuw zenderuitbreiding bij KPN

KPN lijkt afgestapt te zijn van het jarenlange gevoerde beleid dat alleen op of rond 1 juni het zenderaanbod van Interactieve TV werd aangepast. Nu wordt bijvoorbeeld op 23 juli vooralsnog exclusief in Nederland de Vlaamse kookzender Njam! toegevoegd aan het basispakket van KPN Interactieve TV. Hierdoor is de zender in 2,3 miljoen Nederlandse huisgezinnen te bekijken. De zender is te vinden op voorkeuzekanaal 39.
Njam!
Njam! profileert zich onder het motto ‘het beste van bourgondisch België’. Maar liefs 28 chefs werken aan de programma’s van de Vlaamse kookzender mee. Zij zijn samen goed voor 13 Michelinsterren. "We zijn zeer verheugd om klanten een nieuwe kookzender te kunnen aanbieden die inspeelt op de groeiende populariteit van culinaire programma’s", zegt Stijn Nuijten, Marketing Directeur consumentenmarkt en verantwoordelijk voor TV bij KPN.
24Kitchen
KPN rept er met geen woord over maar het lijkt erop dat de gesprekken over de doorgifte van Njam! stammen uit de tijd dat het telecombedrijf moeilijke onderhandelingen voerde met FOX Benelux. Hierbij leek het enige tijd erop dat de zenders van FOX Benelux – waaronder kookzender 24Kitchen – bij KPN zouden verdwijnen. Njam! werd in 2010 opgericht. De eerste jaren was de zender exclusief bij Ziggo stiefzusje Telenet te zien. Njam! is eigendom van het Vlaamse mediabedrijf Studio 100.