Opzeggen Viaplay bij Ziggo uiterst moeizaam: problemen inloggen MijnZiggo

Ziggo kampt namelijk met een storing in de klantomgeving MijnZiggo. Momenteel kan niet op alle apparaten en/of internetbrowsers worden ingelogd bij MijnZiggo, terwijl dat wel nodig is om het Viaplay-abonnement op te zeggen. Ziggo gaat op 1 maart de prijs van het Viaplay-abonnement verhogen van €13,99 naar €15,99 per maand. Om niet de hogere maandprijs te hoeven betalen, moet het abonnement tijdig worden opgezegd.
Oplossing
De inlogproblemen bij MijnZiggo zijn bij het kabelbedrijf al enige tijd bekend. Op het eigen klant-helpt-klant community forum geeft Ziggo enkele manieren om toch binnen de MijnZiggo-omgeving te komen. Daarna is het mogelijk om het Viaplay-abonnement op te zeggen. De betreffende Ziggo-medewerker geeft aan dat er met diverse partijen wordt gewerkt om de inlogproblemen op te lossen. Daarbij wordt tevens aangegeven dat het aantal klachten over inlogproblemen is opgelopen nadat de prijsverhoging van Viaplay werd bekendgemaakt.