1. Nieuws

    Politiek ongeloof na dure aankoop domeinnaam door publieke omroep

    UPDATE – De aankoop van de domeinnaam npo.nl door de Nederlandse publieke omroep (NPO) is door diverse politieke partijen met ongeloof ontvangen. De NPO betaalde 100.000 euro voor de overname van de domeinnaam.
    Jarco Kriek
    4 april 2012
    comments 0
    Politiek ongeloof na dure aankoop domeinnaam door publieke omroep
    Foto: ANP

    UPDATE – De aankoop van de domeinnaam npo.nl door de Nederlandse publieke omroep (NPO) is door diverse politieke partijen met ongeloof ontvangen. De NPO betaalde 100.000 euro voor de overname van de domeinnaam.

    De Nederlandse publieke omroep kocht de domeinnaam van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie dat net als de publieke omroep ook van de afkorting NPO gebruikmaakt. De duivenmelkers wilden de domeinnaam afstaan, maar dan wel tegen een vergoeding. De penningmeester kan na enige tijd onderhandelen nu honderdduizend euro op de bankrekening van de duivenmelkersvereniging bijschrijven.

    Publieke omroep slecht bereikbaar

    De publieke omroep stelt in een reactie dat men op internet slecht bereikbaar was. Hierdoor kwam men voor de keuze te staan om of de naam van de organisatie te veranderen of het domeinnaam te kopen. De publieke omroep is op internet al enige tijd via de domeinnamen publiekeomroep.nl en omroep.nl te bereiken. Daar komt nu het felbegeerde npo.nl bij.

    Wrang na ontslagen en inkrimping

    Het moment waarop de aankoop van de domeinnaam bekend wordt, is wrang. Gisteren maakte de publieke omroep bekend dat er meer dan zeshonderd mensen ontslagen gaan worden en dat men op uitzendrechten van onder meer sportevenementen moet beknibbelen. Ook zijn juist vandaag de digitale themakanalen Consumenten 24 en Geschiedenis 24 vanwege bezuinigingen met uitzenden gestopt en wacht op 1 september hetzelfde lot voor de themakanalen Spirit 24 en Sterren 24.

    Kamervragen PVV

    Naar aanleiding van het overkopen van de domeinnaam npo.nl heeft politieke partij PVV vandaag direct Kamervragen hierover gesteld. De PVV vraagt zich af of het in deze tijden van bezuinigingen een zinvolle besteding is van belastinggeld dat de staatsomroep honderdduizend euro overmaakt aan de postduivenhoudersorganisatie.

    Niet alleen vraagtekens PVV

    In politiek Den Haag zet niet alleen de PVV vraagtekens bij de dure aankoop van de domeinnaam. Dagblad De Telegraaf peilde de stemming onder politieke partijen hierover. Daaruit blijkt dat ook de VVD dat de NPO geen duur internetadres nodig heeft om voor het publiek bereikbaar te zijn. De VVD zit op dit moment met de PVV en het CDA om de tafel om een begrotingsakkoord voor de komende jaren te bereiken. Daarbij wordt niet uitgesloten dat er nog meer bij de publieke omroep bezuinigd moet gaan worden.
    NPOpublieke omroepdomeinnaamnpo.nlbezuinigingPVVGeert WildersKamervragenVVD

    Reacties

  1. TV-TIP Stand van Nederland

    Stand van Nederland
    NPO 2 om 20:25 uur
    Ooit was je gulden op de markt een daalder waard, maar tegenwoordig moet je voor koopjes bij de Turk of online zijn. Met luxe voedingsproducten valt nog wél geld te verdienen, dat bewijzen handelaren op de markt in Valkenswaard. Met hart en ziel bouwen ze aan een levendige markt waar beleving een grote rol speelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:28 uur
    Er zijn best wat vervolgfilms gemaakt die het origineel evenaarden of zelfs overtroffen. Bij actiefilms is dit echter zelden het geval. Tót Sylvester Stallone besloot om de regie van The Expendables 2 aan een ander over te laten. De actie, de stunts, het verhaal én de opperschurk zijn stukken overtuigender dan in deel één.