Prijs triple play-abonnement van Ziggo en KPN belangrijk

Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat bijna een kwart van de Nederlanders bij afname van een triple play-abonnement naar de prijs kijkt. Bij triple play worden de vaste diensten tv, internet en telefoon in één abonnementsvorm gecombineerd. Het zenderaanbod bij de tv-dienst en de geleverde internetsnelheid worden wel belangrijker bij de keuze van dit soort abonnementen en volgen op de tweede en derde plaats. Elke aanbieder heeft wel een soort doelgroep die een speciale reden heeft om voor hen te kiezen. Bij KPN is het de hogere aan klantvriendelijkheid gekoppelde NPS-score. Bij Ziggo is dat het grotere zenderaanbod waarbij ook meer kanalen in HD-kwaliteit bij de tv-dienst worden aangeboden.
Quad Play
Is er bij triple play nog sprake van een groep van honderdduizenden Nederlanders die jaarlijks van aanbieder overstappen, is dat bij quad play anders. Bij quad play wordt triple play met mobiel gecombineerd. De drie grootste quad play-aanbieders in Nederland zijn VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile. Extra data, kortingen en gratis zenderpakketten zijn de redenen waarom het aantal overstappers bij quad play lager ligt.