Prijsverhoging tv en internet bij Ziggo

Het gaat om een eerder in mei al door Ziggo aan klanten gecommuniceerde prijsverhoging van abonnementen. Deze verhoging wordt maandag 1 juli effectief. Ziggo verhoogt doorgaans één keer per jaar de prijs van abonnementen. Dit keer gaat het om een prijsverhoging van gemiddeld €2,50 per maand. Ook concurrenten van Ziggo – waaronder KPN en Delta – hebben de prijs van soortgelijke abonnementen gemiddeld met hetzelfde bedrag als Ziggo verhoogd. Concurrent T-Mobile verhoogde de prijzen eerder dit jaar met de vastgestelde prijscorrectie van bijna twee procent. Hierdoor kwam de prijsverhoging lager uit.
Internet
Ziggo verhoogt de prijs van abonnementen naar eigen zeggen omdat het bedrijf moet investeren in het eigen netwerk. Het dataverbruik is door toenemend gebruik van online streamingdiensten als Netflix, YouTube en Videoland dermate fors gestegen dat de capaciteit van het netwerk omhoog moet worden geschroefd. Dit is mede nodig om het netwerk stabiel, veilig en minder storingsgevoelig te houden. Daarnaast zijn ook de inkoopkosten voor content gestegen.