Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Problemen opnemen via tv-gids bij Ziggo houden aan

    Ziggo heeft de problemen met de tv-gids en het opnemen van programma’s nog niet onder controle.
    Jarco Kriek
    28 september 2022
    comments 3
    Problemen opnemen via tv-gids bij Ziggo houden aan

    De grootste Nederlandse tv-provider Ziggo blijft problemen ondervinden met de tv-gids en het daaraan gekoppelde opnemen in de cloud . Bij andere providers als KPN en T-Mobile spelen dergelijke problemen ook, maar dan wel minder ernstig en niet zo groot in omvang. De problemen bij Ziggo begonnen een jaar geleden nadat het kabelbedrijf de data voor de tv-gids (EPG) bij een andere leverancier ging inkopen. De hierop volgende klachtenstroom was voor Ziggo aanleiding om enkele klanten die het hardste klaagden op het eigen klant-helpt-klant forum financieel te compenseren. De compensatie liep in enkele gevallen tot 150 euro op.

     

    Nog niet voorbij

    Hoewel Ziggo verbetering beloofde, is het probleem tot op heden nog niet volledig opgelost. Er is zeker sprake van een verbetering, maar nog steeds bieden klanten Ziggo de helpende hand door het melden van fouten in de EPG en het melden van mislukte opnames. Het gaat hierbij vooral om mislukte serie-opnames. Met deze optie kunnen alle afleveringen van een programma of serie met één handeling automatisch in de cloud opgenomen worden. Ziggo-klanten melden nog regelmatig problemen in een speciaal bericht op het community forum van het kabelbedrijf.

    ZiggoVodafoneZiggotvtelevisietv-gidsEPGopnemencloudPVRklachten

    Reacties