1. Nieuws

    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.
    Jarco Kriek
    30 maart 2014
    comments 3
    Promotiecampagne DAB+ in aantocht

    Publieke en commerciële omroepen beginnen gezamenlijk een promotiecampagne om digitale etherradio via de DAB+ techniek onder de aandacht van Nederlanders te brengen.

    DAB+ heeft in Nederland sinds kort een landelijk dekkend buitenhuis bereik waarbij 27 radiozenders in digitale geluidskwaliteit worden aangeboden. Om naar DAB+ te kunnen luisteren, is een nieuwe voor DAB+ geschikte radio nodig. Omdat etherradio vooral in de auto beluisterd wordt, is het voor de populariteit van DAB+ goed dat steeds meer autofabrikanten in nieuwe modellen standaard een DAB+ radio leveren. Een draagbare DAB+ radio is al voor enkele tientallen euro’s te koop. De duurdere modellen combineren naast analoge FM en digitale DAB+ etherontvangst ook internetradio en connectiviteit via bluetooth. Hierdoor zijn het complete multimedia-apparaten waardoor de radioluisteraar radiozenders over de gehele wereld kan beluisteren.

    Handen ineen

    De publieke- en commerciële omroepen beginnen samen met reclameverkooporganisaties op 15 mei met een publiciteitscampagne om DAB+ onder de aandacht van de Nederlandse radioluisteraar te brengen. Doel hiervan is het gebruik van DAB+ en de verkoop van DAB+ geschikte apparatuur te promoten. DAB+ heeft als voordeel dat er constante geluidskwaliteit wordt geleverd en dat hierdoor atmosferische storingselementen – zoals bij FM het geval is – niet in het geluid hoorbaar zijn. DAB+ critici stellen dat de radiozenders bezuinigen op geluidskwaliteit om via de beschikbare bandbreedte zoveel mogelijk zenders aan te bieden.

    DAB+DABNPOpublieke omroepVCRcommerciële omroepSTERRABradioFMdigitaalanaloog

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)