Providers krijgen veel vragen over stoppen lineair Viaplay Formule 1 kijken

Via het lineaire kanaal Viaplay Xtra waren de afgelopen twee raceseizoenen tijdens alle Grand Prix-weekenden de derde vrije training, kwalificatie en race te volgen. Viaplay Xtra was alleen beschikbaar voor kijkers die hun Viaplay-abonnement bij Ziggo, KPN, Odido, Delta, Caiway en Solcon hadden gekocht. Wie het abonnement rechtstreeks bij Viaplay had gekocht, had geen toegang tot het lineaire kanaal. Dit was volgens nieuwe Viaplay Nederland CEO Roger Lodewick één van de redenen om te stoppen met het aanbieden van een lineair kanaal. Een andere belangrijke reden is dat Viaplay zich wil profileren als streaming-only.
Vragen
Ondanks dat Viaplay en providers het stoppen van Viaplay Xtra enkele weken geleden in de publiciteit bracht, zijn nog niet alle abonnees hiervan op de hoogte. Veel providers stuurden de eigen klanten die via hen een Viaplay-abonnement kopen één of meerdere e-mailberichten over de manieren hoe vanaf dit seizoen Formule 1 gekeken kan worden. KPN stuurde zelfs persoonlijke berichten naar klanten die aan het bij hen gekochte Viaplay-abonnement nog niet een actief account van de streamingdienst gekoppeld hadden. Desondanks worden klantenservice- en webcaremedewerkers met enige regelmaat geconfronteerd met vragen over het stoppen van de doorgifte van Viaplay Xtra, en op welke manier vanaf nu naar Formule 1 kan worden gekeken.