1. Nieuws

    Reclame bij NPO Uitzending Gemist

    De Nederlandse publieke omroep (NPO) heeft een nieuwe techniek doorgevoerd bij haar interactieve streamingdienst Uitzending Gemist. Hierbij hoort ook de mogelijkheid van reclame.
    Jarco Kriek
    27 september 2012
    comments 2
    Reclame bij NPO Uitzending Gemist

    De Nederlandse publieke omroep (NPO) heeft een nieuwe techniek doorgevoerd bij haar interactieve streamingdienst Uitzending Gemist. Hierbij hoort ook de mogelijkheid van reclameblokken toe te voegen.

    In ieder geval bij tv-aanbieder UPC kan men op dit moment bij het bekijken van al eerder uitgezonden publieke tv-programma’s via de uitgesteld kijken-dienst Uitzending Gemist nu al op reclameboodschappen stuiten. De reclame wordt door de STER aan adverteerders verkocht.

    Nieuwe techniek

    Door technische aanpassingen is het nu mogelijk om STER-reclameboodschappen via Uitzending Gemist te tonen. Het is de wettelijke taak van STER om reclame te voorzorgen bij de programma’s van de publieke omroep. De publieke omroep moet STER hierdoor op alle uitzendkanalen ruimte bieden om reclames uit te zenden.

    UPC heeft geen invloed

    UPC zegt in een uitleg op haar internetsite over de nieuwe gang van zaken bij Uitzending Gemist geen invloed te hebben op de manier waarop programma’s via Uitzending Gemist worden aangeboden.

    Geen reclame via internettelevisie

    Wie Uitzending Gemist van de NPO via de internettelevisies die voorzien zijn van het Smart TV internetplatform gebruikt, heeft nog niet te maken met reclameboodschappen tijdens het terug bekijken van eerder uitgezonden publieke tv-programma’s. De verwachting is echter dat ook de internetstreams die bij Smart TV worden gebruikt in de toekomst van STER-reclame worden voorzien.

    NPOpublieke omroepSTERreclameUitzending Gemistuitgesteld kijkencatchup tvvideo on demandinternettelevisieinternetplatformSmart TVPhilipsSharpLGLoewe

    Reacties

  1. TV-TIP Ronald Snijders: Welke show

    Ronald Snijders: Welke show
    NPO 3 om 22:45 uur
    Om grappig gevonden te worden, hoeft het niet per se ergens over te gaan. Dat bewijst schrijver en komiek Ronald Snijders met zijn derde programma Welke show. Het is een aaneenschakeling van flauwe en soms briljante woordgrappen, aangevuld met wat muziek.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD KLEM S2

      Er kleeft bloed aan de handen van Hugo Warmond en hij is meer dan ooit verstrengeld met ex-topcrimineel Marius Milner. Ze krijgen dan ook al snel te maken met malafide accountants, ontsporende gezinsbeslommeringen en de wraakzuchtige lange arm van de onderwereld. Totaal TV geeft dit tweede seizoen vijf keer weg op dvd.

    TV-TIP 3Lab: Keetschoppers

    3Lab: Keetschoppers
    NPO 3 om 23:55 uur
    25 bejaarde mannen treffen elkaar elke dag in hun clubhuis: een ijzeren keet in hun oude volksbuurt in Amersfoort. Intimiderend als een motorbende staan ze met hun scootmobiels in het plantsoentje te fluiten naar passerende vrouwen. In hun roestige zeecontainer voelen ze zich weer even twintig, maar de realiteit is dat ze een voor een wegvallen.